Klacht: discriminatie

op 14 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

hallo
ik zat op maandag 12 februari vooraan in de bus 377 van roermond naar venlo en omdat de carnavalwagens door moesten stond de bus stil maar er kwam een nederlander en vroeg de chaufeur of hij kan instapen en dat was goed en 2 minuten later kwam een vriend van me een buitenlander en vroeg heel netjes of hij kon instapen maar de chaufeur weigerde dus ik zei tegen mijn vriend ren naar de volgende bushalte en wacht daar en terwijl hij aan t renen is komen 2 Nederlanders en vroegen of ze konden instapenen dat was goed dus ik sprak de chaufeur er over en hij zei weet ook niet waarom en t is trouwens beter voor hem dan betaald hij minder met ov om naar de volgende bus halte te gaan.ik was echt pissig we hadden woorden . en ik ben gelijk uitgestapt bang dat ik iets zou doen waar ik later spijt van zal hebben.hij is een racist 100 procent.
dat was maandag 12 februari rond kwart voor 5 smiddags en bus nr is 7405.ik hoop dat jullie er iets mee doen .we leven niet in zuidafrika .appartheid.
alvast bedankt

als ik een eerlijk aantwoord krijg en de gene hard aanpakken

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 14 februari 2018 om 13:14 geantwoord

Beste m.el qaoui,

Wat jammer om te lezen dat jij deze situatie afgelopen maandag hebt ervaren. Omdat ik er niet ben geweest kan ik niet over deze situatie oordelen maar ik vermoed dat het niet de bedoeling van de buschauffeur is geweeest om jou en je vriend dit gevoel te geven. Ik heb je klacht intern doorgestuurd naar de regio zodat deze situatie met de betreffende buschauffeur besproken kan worden. Excuses voor het ervaren ongemak en ik hoop dat je dit in de toekomst niet nogmaals ervaart.

^Manon
Webcareteam Arriva

Heeft op 14 februari 2018 om 13:26 geantwoord

ik ben niet tevreden omdat jullie eigen personeel beschermen .u zegt ik ben er niet bij geweest .jullie hebben cameras in de bus .en t was 100procent discriminatie en de chaufeur lachte er ook nog bij.t doet me nog steeds pijn

Alle klachten die gemeld zijn door m.el qaoui