Klacht: Discriminatie

op 20 september 2017 over Roompot in de categorie Vakantieparken

Wij zijn in september 2017 op Weerterbergen in Weert geweest met de volgende klacht daarover: Mijn vriendin en ik zaten in het zwembad en er waren nog een paar gasten van het park maar die zaten met hun kinderen in het peuterbadje. Mijn vriendin gaf mij een kus op mijn mond en dit kon de werknemer niet waarderen waarna zij ons aansprak of wij het even gezellig wilde houden en van elkaar af konden blijven want ouders zouden het niet kunnen waarderen dat twee vrouwen elkaar een kus geven. Wij waren hierdoor nogal beledigd, mede door de manier van aanspreken en ook omdat wij niet het idee hadden dat andere gasten er last van hadden aangezien wij zelf altijd in de gaten houden of mensen geïrriteerd gaan kijken omdat wij twee vrouwen zijn en sommige mensen daar slecht mee kunnen hendelen. Maar deze indruk kregen wij niet van de andere gasten wij hadden ze zelfs niet een keer zien kijken dus vonden wij het argument van de medewerker ook een beetje slap. Wij vinden dat het tegenwoordig in 2017 geen probleem hoort te zijn dat twee vrouwen of mannen elkaar een kus geven en dat er niet gedaan moet worden alsof dat nog steeds niet kan. Wij zaten niet absurd veel aan elkaar te plukken of elkaar te betasten op plekken waarvan je dat niet doet in een zwembad dus het aanspreken was helemaal niet nodig geweest. Nadat de medewerker dit heeft gezegd zijn wij ook uit het zwembad vertrokken aangezien wij ons daar niet welkom voelen als we niet eens elkaar normaal een kus kunnen geven. Daarna hebben wij ook geen gebruik meer gemaakt van het zwembad en zijn eigenlijk ook niet van plan om een keer terug te komen op weerterbergen, op deze manier jagen de medewerkers de gasten weg en zullen ze niet meer terug komen. En als de mensen er daar zo slecht tegen kunnen dat twee vrouwen elkaar een kus geven moeten ze dat misschien voortaan bij de voorwaarden van het boeken van een vakantie erbij zetten dat ze liever geen homo’s of lesbiennes toelaten op het park als ze van plan zijn elkaar een kus te gaan geven.

Als dit bij de parkmanager terecht komt aangezien ik niet het idee heb dat dat toen echt is gebeurd en dat er ook een serieus antwoord op terug komt aangezien wij ons gewoon niet welkom voelen op het park. De situatie in het zwembad is gebeurt op maandag 4 september rond 14 uur. Misschien dat dit kan helpen om te achterhalen wie er toen in het zwembad aan het werk waren. Het was een vrouwelijke collega

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Roompot over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Roompot in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Roompot een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Roompot

Heeft op 22 september 2017 om 11:51 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door mandyvark