Klacht: Directieklacht wordt niet serieus genomen en weer door dezelfde onderknuppel behandeld die hem de eerste keer ook afwees.

op 04 april 2013 over ING in de categorie Banken

Op 23-02 diende ik een klacht in over onjuiste (te hoge) saldi op de jaaroverzichten van mijn ING-rekeningen. Betalingen en geldopnames die vóór 01-01 al waren gedaan stonden op 01-01 nog als saldo op mijn rekening. Dat kan niet, want ik kan niet een bedrag èn betaald hebben èn nog op mijn rekening hebben staan. Op 07-03 kreeg ik een brief van Thijssen, klantenservice ING, die aangaf dat dat nu eenmaal de procedure was en niet veranderd kon worden. Op 13-03 heb ik die man gebeld maar kwam er niet door bij hem; hij bleef maar herhalen dat het nou eenmaal zo werkte. Als ik het er niet mee eens was kon ik een klacht indienen bij de directie. Dat heb ik dus op 22-03 gedaan en wat schetst mijn verbazing: op 04-04 kreeg ik weer een brief van diezelfde Thijssen met weer hetzelfde liedje: het kon nou eenmaal niet anders! En als ik het er niet mee eens was kon ik een klacht indienen bij de directie … GRRRR!!!! Dat had ik nou *@&^%$ net gedaan! Klantgerichtheid =0,00000!!!

Jaaroverzichten moeten worden aangepast naar het wèrkelijke saldo op 1 januari, zonder de zogenaamde \\\\\\\"reserveringen\\\\\\\" mee te nemen. Die hebben te maken met interne processen bij ING waar ik als klant niet mee lastig gevallen wil worden. Nu word ik door die foutieve vermeldingen op de jaaropgaven aangeslagen in de vermogensrendementsheffing voor bezittingen (banksaldi) die ik in werkelijkheid niet meer heb op de peildatum. En ING weet dat, want zodra ik een betaling of geldopname pleeg wordt het saldo in Mijn ING meteen met het betreffende bedrag verminderd.

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

7 jaren geleden - Ik heb ING een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

7 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van ING beoordeeld.

ING

Heeft op 18 april 2013 om 15:42 geantwoord

Vervelend dat we je niet naar tevredenheid kunnen helpen. In beroep gaan bij de directie kan pas nadat de klantenservice je heeft geïnformeerd over de uitkomst van je klacht en de te volgen procedure. Op het moment dat dit is gebeurd dan kun je bij de directie van ING in beroep gaan. In de brief die is verstuurd wordt dit uitgelegd. Op dit moment kunnen we niets voor je betekenen. Vandaar dat we de status van de klacht op opgelost zetten op deze website. Groet, Roy, ING Webcare team

Alle klachten die gemeld zijn door BCCklacht