Klacht: Tassencontrole

thetruth4you op 22 januari 2013 over Digros in de categorie Supermarkten

Afgelopen zondag 20 januari sta ik met mijn volle boodschappen kar in de rij bij deze Digros, mijn winkelwagen is vol afgeladen en het is druk. Wegens de kou buiten draag ik een petje en al mijn boodschappen liggen op de lopende band. Mevrouw de caissière moet in mijn tas kijken zegt ze….en ik denk waarom is dit ?? Mijn big shoppers zijn leeg en ik vraag haar waarom moet je in mijn tas kijken ?? Dit zijn onze regels meneer !! Waar zijn die regels dan mevrouw vraag ik ?? De kassajuffrouw zegt ik doe gewoon mijn werk meneer , waarop ik zeg nou haal je Chef er dan maar even bij !!

De rij aan de kassa is lang en ik word aangestaard als de eerste de beste winkeldief !! Niemand die voor mij in de rij stond heeft zijn tas moeten laten controleren, behalve ik dus !! Totaal vernedert omdat ik mij erg te kijk voel staan smijt ik de lege tassen naar de caissière.

De assistent cheffin doet haarverhaal dat de medewerker dit mag vragen en dat ze handelen volgens de regels en dat ik verplicht ben hier aan mee te werken !!

Maar is dit werkelijk zo “? Ben je verplicht om mee te werken aan een tassencontrole in een supermarkt ? Voor het gemak heb ik de Nederlandse wet er maar eens bij gepakt en heb ik wat punten voor jullie op papier gezet omdat ik waarschijnlijk niet de enige ben die zich ontzettend te kijk voelt gezet in een stampvolle supermarkt, als zijnde de eerste de beste winkeldief.
Ik heb eigenaar van een website en heb dit item geplaatst met foto’s op mijn website. www.thetruth4you.com

Digros is verplicht volgens de Nederlandse grondwet . artikel 27 van het wetboek strafvervolging om heel erg duidelijk aan te geven dat er gevraagd kan worden om de boodschappen tas in te zien.
Digros dient een bord op te hangen, duidelijk zichtbaar , dus niet op een opengaande schuifdeur ,waarin dit wordt aangegeven. Dit zijn jullie wettelijk verplicht !!!

11 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Digros

11 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Digros nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door