Klacht: Verkeerde diagnose poes overleden

op 01 maart 2018 over Dierenkliniek Brasemdam in de categorie Dierenwinkels

Beste mensen,

Middels deze weg wil ik heel graag mijn klacht kenbaar maken in de hoop anderen in mijn situatie verder leed te besparen.

Ik heb 2 jaar mogen genieten van mijn beste vriendin genaamd Moppie. Een poes dat maar liefst 21 jaar oud is geworden. Moppie heeft mij weer levenszin gegeven in een tijd dat mijn gezondheid te wensen over liet. Zij wist mij aan het lachen te maken in tijden waarin ik dat erg nodig had.

Moppies gezondheid was al een tijdje niet zo best, met name de ouderdomsklachten. Maar afgelopen maand ging haar gezondheid met sprongen achteruit tot het punt dat zij niet meer zelfstandig kon lopen, eten en drinken. Ook was zij erg futloos en had ze veel pijn. Haar buik leek wat opgezet en poepen en plassen deed ze vrijwel niet meer. Hierop zijn mijn vrouw en ik een dierenarts in Leidschenveen gaan bezoeken. In het 10-minuten consult heeft de dierenarts onze Moppie nader onderzocht: o.a longen en hart geluisterd en buikje gevoeld. Volgens de dierenarts was Moppies gezondheid niet zodanig slecht dat zij ingeslapen moest worden, maar konden wij het beste wat medicijnen proberen en het aankijken… Een andere optie was bloedonderzoek laten doen. Nu dit erg prijzig is naast de andere medicijnen en Moppie volgens de dierenarts aan slechts simpele ouderdomsklachten leed, zijn wij het even aan gaan kijken met de voorgeschreven medicijnen.

Ondertussen werd ons duidelijk dat Moppies gezondheid dusdanig slecht was dat er geen kans op herstel was en onze Moppie verschrikkelijke pijnen leed. Mijn vrouw en ik konden haar niet meer aan haar lot overlaten en hebben de moeilijke keuze gemaakt om haar van haar lijden te verlossen. Wij hebben haar anderhalf week na het consult bij de dierenarts laten inslapen. Nadat zij kwam te overlijden kwam er allemaal vocht uit haar neusje en mondje. Bij de crematorium is ons verteld dat Moppie veel vocht heeft in haar buik en longen. Dit in tegenstelling tot wat de dierenarts ons vertelde! Volgens haar was er slechts sprake van ouderdomsklachten en vond zij het niet nodig om inslapen te overwegen!!! Hier hadden wij haar specifiek naar gevraagd. Zo slecht ging het niet met Moppie was haar antwoord. Ze wilde het liever aankijken.. Het vochtprobleem is ons niet verteld in de 2 consulten dat wij bij haar zijn geweest in de laatste 2 weken van Moppies leven.

Wij zijn hier erg van geschrokken en volgens de crematorium was het vochtprobleem dusdanig groot dat een dierenarts dat wel opgemerkt diende te hebben! Bovendien was het niet te verhelpen en was het verstandig geweest Moppie eerder te verlossen van haar leed aangezien ze verschrikkelijke pijn ervaarde!

Wij zijn erg van slag over het feit dat Moppie onnodig lang heeft moeten lijden. Dit was te voorkomen als de desbetreffende dierenarts een grondig onderzoek had gedaan en op tijd het vochtprobleem had gesignaleerd. Wij hebben haar er destijds op gewezen, maar daar ging zij niet op in. Wij zijn van mening dat deze dierenarts nalatig heeft gehandeld in de juiste diagnose te stellen. Wij vertrouwden in haar kennis en kunde, tevergeefs.. Het enige waar zij belangstelling voor had was ons allerlei medicijnen aansmeren en bloedonderzoeken aanbevelen. Dit alles om een goed inkomen te genereren… Onze Moppie kon haar weinig schelen.. Dit bleek maar weer toen wij haar na de dood van Moppie confronteerden over het vochtprobleem. Zij reageerde erg koud en ongeïnteresseerd. Ook zou volgens haar een klacht indienen bij de tuchtcommissie geen zin hebben aangezien ze er toch niks mee gaan doen!! Dit waren haar eigen woorden! Wij konden onze oren niet geloven!

Deze dierenarts is gevestigd in Leidschenveen
Wij zijn Moppie kwijt en dit is het laatste wat wij voor haar kunnen doen..

Wees gewaarschuwd allemaal en als je het niet vertrouwt neem een second opinion bij een ander dierenarts. Eentje die wel het welzijn van dieren op de eerste plek heeft bovenop geld verdienen! Het gaat immers om levens…

Voor haar fout uitkomen

Reactie van de melder van de klacht deoude

6 maanden geleden - Helaas ze had gelijk tuchtcommissie verloren, ze kwam niet eens naar de hoorzitting.

Alle klachten die gemeld zijn door deoude