Klacht: dienstregeling van en naar Almere Buiten

op 20 december 2012 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Om 19.22 net de trein gemist, blojkt 20 min later de volgende pas te gaan een forse verslechtering tov vroeger. 2 treinen vlak op elkaar en ern pauze. Waarom een tov vroeger bijna lege sneltrein laten rijden? Dat geldt voor s morgen des te meer. Het kost mij 15 min meer reistijd van Almere Nuiten naar Zaandam dan bij de oude dienstregeling. Het is zuur te zien dat in de oude trein, van s morgens 5.56, bijna niemand zit en je van Almere Buiten opgrhokt wordt in een enkele trein. Blijkbaar nooit om die tijd in de yrein gestapt: overvol: in de oude regeling al! Kortom een forse verslechteting van velen tov van een verbeyring van enkelen. Slechte service heet dat en in elk geval niet klantgeticht!

Gewenste Oplossing:

De sneltreinen weer laten stoppen op Almrre Buiten. Volvens zeggen hebben die nu toch vertraging: is het nog nuttig ook.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 28 december 2012 om 12:55 geantwoord

Geboden Oplossing:

Destijds hebben de gemeente en NS ervoor gekozen om de Intercity te laten stoppen op Almere Buiten en niet op station Almere Oostvaarders, dat later werd geopend. Nu de Hanzelijn echter reizigers van en naar Noord-Oost Nederland via de Flevolijn laat reizen, is heroverweging van de eerdere keuze opportuun. Er zijn immers straks veel reizigers die over de Hanze/Flevolijn reizen die geen relatie met Almere Buiten hebben.

De nieuwe dienstregeling voor Almere Buiten met 6 sprinters past bij de vervoervraag van circa 8000 reizen per dag. Dit is vergelijkbaar met stations als Almere Muziekwijk en Amsterdam Muiderpoort waar ook geen Intercity's stoppen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van NS beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door bkvandam