Klacht: Dienstregeling Koningsnacht

op 28 april 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

De dienstregeling volgens de website van Arriva tijdens Koningsnacht was zo goed, dat we met de bus van en naar Groningen zouden gaan. Want ja, elke 10 minuten een bus? Daar wil je wel even op wachten. Echter bleek dit anders toen wij op de bus zaten te wachten. Wij hebben van 01.30 ’s nachts tot 02.10 ongeveer zitten wachten op de bus (lijn 304) die van Groningen naar Drachten reed.

Arriva had geen dienstregeling mogen beloven en publiceren op internet dat elke 10 minuten een bus zou rijden. Dit heeft verkeerde verwachtingen opgewekt. Wees eerlijk en vooral realistisch dat het vrijwel onmogelijk is om vanaf 20.00 uur 's avonds tot aan de dag erna 23.00 uur 6 bussen per uur (ik heb het nu alleen over lijn 304 Groningen-Drachten en Drachten-Groningen) te laten rijden.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 28 april 2017 om 12:26 geantwoord

Beste Carianne,

In uw reactie geeft u aan dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening tijdens koningsnacht. Wij hebben uw reactie doorgestuurd naar de betreffende vestiging/afdeling met het verzoek hier aandacht aan te besteden zodat we het met andere evenementen beter kunnen uitvoeren. Op basis van periodieke rapportages en analyses wordt door de regio gericht gewerkt aan verbetering. Vanzelfsprekend blijven er altijd onverwachte omstandigheden die ervoor zorgen dat wij niet altijd precies volgens de dienstregeling kunnen rijden.

Wij vinden het bijzonder vervelend dat uw (geplande) reizen met onze organisatie niet naar verwachting is verlopen. Wij bieden u hiervoor onze welgemeende excuses aan.

^SH
Webcare Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Carianne