Klacht: Dienstregeling

op 12 januari 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Geen busaansluiting meer naar de sportzone Sittard als ik aan kom met de trein op station Sittard.
Om 8.30 uur begint school. Om 8.10 kom ik aan met de trein in Sittard en om 8.29 uur vertrekken 3 bussen richting sportzone wat belachelijk is dat ze 2 bussen eerder laten vertrekken zodat wij aansluiting hebben. Heel veel studenten zitten met dit probleem die ook naar sportzone moeten. Dus pakken we nu allemaal een half uur eerder de trein moeten op station Sittard 25 min. Wachten om de bus om richting sportzone te nemen.

Als er weer een bus rijdt om 8.15 uur richting sportzone. Toen veolia nog dienstregeling verzorgde gingen tussen 8.00 uur en 8.15 uur meerdere bussen om studenten naar sportzone te brengen. Dus waren we allemaal om 8.30 uur op school.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

9 maanden geleden - Goedenavond Nicole lubbers, Begrijpelijk dat je baalt dat de dienstregeling zo is veranderd. Wat hier precies de reden van is geweest is mij niet bekend. Ik heb je vraag daarom uitgezet in de regio zodat zij met een duidelijk antwoord kunnen komen. Zodra ik dit antwoord heb ontvangen, hoor je van me. Met vriendelijke groet, ^YZ Webcareteam Arriva Nederland

Arriva

Heeft op 13 februari 2017 om 22:47 geantwoord

Beste Nicole lubbers,

Ik heb een reactie ontvangen vanuit de regio:
\"De Sportzone in Sittard wordt 2 x per uur bediend , 1 x met lijn 36 en 1 x met lijn 37. De vertrektijd van Sittard Station komt echter niet overeen met de aankomsttijd van de intercity uit Eindhoven/|Roermond. Alleen op te lossen met extra ritten, verschuiven van bestaande ritten is op korte termijn geen mogelijkheid.
Terecht aandachtspunt, wordt meegenomen in evaluatie, als er een oplossing mogelijk is wordt het toegepast, maar wanneer dit zo ver is, is nog niet bekend.\"

^YZ
Webcareteam Arriva

Heeft op 12 mei 2017 om 20:02 geantwoord

Waarom gaan er genoeg bussen richting de sportzone Sittard net voor 08.30 uur terwijl de scholen daar om 08.30 uur beginnen. Bij Veolia gingen er bussen om 08.15 uur en waren leerlingen netjes op tijd. Nu moeten ze trein eerder nemen omdat jullie niet begrijpen dat leerlingen niet te laat mogen komen.

Alle klachten die gemeld zijn door Nicole lubbers