Klacht: Diefstal wordt niet vergoed terwijl ik hiervoor verzekerd ben.

op 04 mei 2016 over EWP European Warranty Partners SE in de categorie Verzekering

Mijn jas is gestolen met mijn telefoon er in en dit wil de EWP niet vergoeden. Ze beschreven dit met de volgende woorden:
Wij hebben de kopie van uw diefstalaangifte in goede orde ontvangen.

Helaas moeten wij u meedelen, dat wij uw aanvraag niet als diefstalmelding kunnen verwerken, omdat uit uw verklaring blijkt dat er onvoldoende bewijs van diefstal is. Volgens onze Algemene Voorwaarden Artikel 2.3.j, heeft de verzekerde geen recht op de vergoeding, wanneer de verzekerde het apparaat heeft verloren, vergeten of laten liggen.

Omdat het apparaat niet meer in uw bezit is, kunt u de verzekering conform de algemene voorwaarden schriftelijk opzeggen.

Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geїnformeerd.

Ik heb hierna nog twee keer gebeld en na dit telefoontje nog een uitgebreide mail gedaan naar de EWP met het verhaal:

Na een tweede telefoontje die ik heb gepleegd naar EWP stuur ik hierbij nog een mail.
De meneer aan de telefoon zei tegen mij dat ik het beste het verhaal nog een keer kan uitleggen alleen dan uitgebreider.

De nacht van dinsdag 26 april op woensdag 27 april is tussen 2 en 3 uur mijn jas gestolen met mijn telefoon er in.
Mijn vrienden en ik stonden bij een hoge tafel voor een café. Ik had mijn jas even uitgedaan en op de kruk neergelegd.
Op dit moment was ik rustig mijn sigaret aan het roken en ontstond er voor mij een ruzie. Deze ruzie ging er heftig aan toe
en er was politie bijgekomen. Ik werd zo door deze ruzie afgeleidt dat ik mijn jas niet meer in het oog had, wel stond ik nog bij mijn jas
maar met de rug er naar toe. Ik kreeg het koud na een kort moment van 2/3 minuten en wilde mijn jas pakken. Op dit moment was mijn jas weg, maar dat was niet het ergste want mijn telefoon zat hier ook in. Ik ben naar de politie toe gelopen en heb gevraagd of hun iets hadden gezien…
Ze wisten er niks van af en zeiden dat ik aangifte kon doen online of op het bureau. Zelf hoefde ik niet perse aangifte te doen omdat de politie hier vaak niks mee doet. Ik wist dat ik mijn telefoon bij jullie had verzekerd en wilde dit melden bij jullie. Ik moest hiervoor aangifte doen bij de politie en heb dit in het aangifte formulier globaal verteld. Op dat moment wist ik ook nog niet mijn serienummer van mijn telefoon en later wel. Ik spreek hier niet over dat ik mijn jas heb laten liggen maar over diefstal. Mijn jas is wel degelijk gestolen waar mijn telefoon in zat. Dit terwijl ik er zelf bij heb gestaan en niks heb kunnen zien omdat ik dus afgeleidt was. Op dit moment heb ik mijn jas terug gevonden in een ander café, dit omdat ik overal ben geweest om te vragen of iemand een jas of telefoon had gevonden. Ik heb mijn nummer achtergelaten met de informatie over de jas en telefoon. Ik kreeg een bericht op 28 april van een meisje die in een ander café werkte dan waar ik voor stond dat er een grijze jas was gevonden. Ik ben gelijk er naar toe gegaan en heb mijn jas opgehaald. Er zat niks meer in mijn zakken. Ik heb wel gelijk toen mijn telefoon werd gestolen zoek mijn iphone geprobeerd maar dit is niet gelukt. De telefoon is gelijk uitgezet en is op 27 april in de middag weer aangezet. Ik heb op dit moment met andere telefoons mijn nummer geprobeerd te bellen maar er is niet opgenomen. Hierna heb ik gelijk mijn simkaart geblokkeerd omdat ik wist dat het geen zin meer had om verder te zoeken. De definitie van diefstal luidt dan ook als volgt: Het wegnemen van enig goed dat aan een ander toebehoort, met het oogmerk om het zich permanent wederrechtelijk toe te eigenen.

Ik zou graag willen dat u contact met mij opneemt.

Ik kreeg na deze mail gelijk na een half uur de volgende reactie:
Dank voor uw e-mailbericht.

Hierbij delen wij u mee, dat de algemene verzekeringsvoorwaarden hier geldig zijn, zoals in de voorgaande e-mail reeds beschreven.

Deze claim is niet door de verzekering gedekt.

Het gaat hier wel degelijk om diefstal maar ze willen dit niet vergoeden.

Als mijn telefoon vergoed wordt of het geld ontvang voor de waarde van de telefoon om een nieuwe te halen.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door EWP European Warranty Partners SE in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat EWP European Warranty Partners SE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Wytskenutma