Klacht: DHL/Selectvracht stuurt ontvanger van kastje naar de muur

op 16 juli 2012 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Sinds 21 juni wacht ik in Amsterdam op een pakket met een waarde van ± € 125- uit Leeuwarden.
DHL beweert het pakket te hebben afgeleverd bij een van haar servicepunten.
Daar is het nooit aangekomen. Ik heb er nooit bericht van gekregen en ik heb dus ook nergens voor getekend.
Ik heb het artikel van een particulier gekocht en betaald.
Volgens DHL ben ik, de ontvanger, hun relatie en de afzender is de klant. Die heeft de opdracht aan DHL gegeven. De klant kan een onderzoek starten, ik niet. Dat werkt lekker demotiverend..
De verzender was zo vriendelijk bij DHL naar een onderzoek te vragen.
Hij krijgt het zelfde antwoord. ‘Pakket is afgeleverd bij het servicepunt, uw relatie kan het met een geldige legitimatie afhalen’.
Ik bel verschillende malen met Customer Service. Ik wordt telkens in de wacht gezet voor 80 ct per minuut!!!! Ik heb inmiddels voor meer dan € 20 gebeld. In het laatste gesprek wordt ik door mevr. Marian Blauw van Customer Service weer verwezen naar de verzender.
Het advies is dat deze niet moet opgeven, Hij moet proberen een vergoeding te krijgen voor de geleden schade..
De verzender heeft helemaal geen schade want deze heeft van mij netjes geld gestort gekregen en zal dus niet dezelfde motivatie hebben als ik om de strijd niet op te geven. Ik ben dus volledig afhankelijk van zijn goede wil
om nog iets terug te zien van de schade van het niet leveren van een pakket.

Ik wil door DHL als slachtoffer gezien en behandeld worden en niet buiten spel worden gezet als 'relatie' i.p.v. klant.
Als mijn pakket verdwenen is wat inmiddels wel aannemelijk is, wil ik een vergoeding ontvangen voor de geleden schade van € 125 - incl.die verschrikkelijk hoge belkosten van ± € 20 -

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 16 juli 2012 om 15:23 geantwoord

Geachte klant,

Heel erg bedankt voor uw reactie via deze website.

Wij hebben uw klacht doorgezet naar DHLFORYOU.NL . Zij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Mocht u inhoudelijk vragen hebben over uw zending dan kunt u contact met de customer service van DHLFORYOU.NL via 0900 222 21 21 of per mail naar klantenservice.dhlforyou@dhl.com.

De reden dat wij de klacht doorzetten is omdat DHLFORYOU een eigen klantenservice heeft en zo ook de klachten zelf afhandelen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

DHL Express Webcare Team

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van DHL beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door hooperama