Klacht: DHL4Who?

op 15 juli 2012 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

DHL4You levert pakjes niet af, met als excuus “onbekend adres” en stuurt ze direct retour aan de afzender. Bellen met de helpdesk (€0,80 p/m) geeft een bevestiging van deze constatering “Inderdaad, ik zie het ook staan, neem maar contact op met de verzender”, wat een enorme ‘hulp’. Er worden hier bijna dagelijks pakketjes bezorgd door diverse partijen (TNT/UPS/DPD/), en DHL4You kan het niet vinden? Het betreft hier een landelijk gebied, en het vermoeden bestaat dat ‘men’ het gewoon te ver uit de route vindt en het eenvoudiger/goedkoper is het pakket terug te sturen.

Alsnog het pakket afleveren, en gemaakte extra kosten vergoeden. Zorgen dat de dienstverlening een kwaliteitsslag maakt.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 16 juli 2012 om 08:06 geantwoord

Geachte klant,

Heel erg bedankt voor uw reactie via klacht.nl.

Wij hebben uw klacht doorgezet naar DHLFORYOU.NL . Zij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen

Mocht u inhoudelijk vragen hebben over uw zending dan kunt u contact met de customer service van DHLFORYOU.NL via 0900 222 21 21 of per mail naar klantenservice.dhlforyou@dhl.com .

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

DHL Express Webcare Team

Reactie van de melder van de klacht dhl4who

5 jaren geleden - deze klacht is absoluut nog niet opgelost! Het doorzetten van een klacht is geen oplossing

Bericht van

5 jaren geleden - Geachte klant, Wij zetten de klacht door omdat wij u niet bij de afhandeling van deze klacht kunnen helpen. DHLFORYOU heeft een eigen klantenservice en handelt ook zelfstandig de klachten af. Het spijt me zeer dat wij u niet beter van dienst kunnen zijn. Met vriendelijke groeten, DHL Express Webcare Team

Reactie van de melder van de klacht dhl4who

5 jaren geleden - Op mijn verzoek (17 jul) aan de verzender of hij het pakket inmiddels heeft ontvangen heeft hij het volgende geantwoord: Ik moet je teleurstellen, ik heb ook nog niets teruggekregen. Op volg het pakje is de laatste melding 12-7 onbekende adres retour afzender (2x zelfs), maar helaas. Ik heb vorige week nog kontakt gezocht met DHL, doorverbonden, afgebroken, doorverbonden, verkeerd doorverbonden, opnieuw kontakt met de mededeling dat ik een telefoontje terug zou krijgen, maar dat is nooit gekomen. Dus organisatorisch is het niet helemaal ok bij dat bedrijf.

Reactie van de melder van de klacht dhl4who

5 jaren geleden - Op 17 juli heb ik de verzender gevraagd of het pakket inmiddels is ontvangen. dit is zijn reactie: Ik moet je teleurstellen, ik heb ook nog niets teruggekregen. Op volg het pakje is de laatste melding 12-7 onbekende adres retour afzender (2x zelfs), maar helaas. Ik heb vorige week nog kontakt gezocht met DHL, doorverbonden, afgebroken, doorverbonden, verkeerd doorverbonden, opnieuw kontakt met de mededeling dat ik een telefoontje terug zou krijgen, maar dat is nooit gekomen. Dus organisatorisch is het niet helemaal ok bij dat bedrijf.

Reactie van de melder van de klacht dhl4who

5 jaren geleden - De reactie van DHL op 19 juli: Wij hebben het onderzoek niet opgestart daar wij bij controle zagen dat het pakket op 18 juli bezorgd is bij de afzender. U kunt dit zien op track en trace. Gelukkig is een onderzoek niet meer nodig en is het pakket geretourneerd aan de afzender. Mijn respons hierop: Uit uw reactie blijkt dat u het normaal vindt dat een pakket er 6 dagen (!) over doet voordat het weer bij de afzender afgeleverd is. Ik raad u aan het onderzoek zeer zeker op te starten temeer omdat ook telefonisch contact niet/nauwelijks mogelijk is, zoals eerder aan u is gemeld.

Alle klachten die gemeld zijn door dhl4who