Mijn Klacht:
Op donderdag 5 juli belt een chauffeur van DHL, wacht nog geen minuut, dumpt vervolgens een groot pakket in mijn voortuin, springt in zijn auto en is weg. Het pakket – formaat flinke regenton – is niet door mij besteld en niet voor mij bestemd. Evenmin voor één van mijn naaste buren. Op een tape rondom staat met grote letters Breekbaar. Het adreslabel vermeldt een naam die ik niet ken op nr 33 in mijn straat, terwijl ik op nr. 13 woon.
Direct gebeld met DHL. Valt niet mee; duurt een half uur, voordat iemand zicht meldt. Geval uitgelegd en duidelijk gemaakt, dat ik niet van zins ben een ding, dat ik niet even onder de arm kan nemen, wellicht niet eens in mijn auto past én breekbaar is, zelf naar het goede adres verderop te vervoeren, nu DHL zelf nalatig is geweest en voor het juiste vervoer aansprakelijk is. Vandaag lukt niet meer, maar morgen wordt het opgehaald werd mij gezegd.
Er gebeurde dus niets! Maandag weer gebeld, half uur aan de telefoon en min of meer dezelfde toezegging. Wederom gebeurde er niets! Woensdag de 11e maar weer gebeld. Al na 8 minuten contact! Op bozere toon hetzelfde verhaal weer afgedraaid; wéér de toezegging dat er nu wel iets ging gebeuren. Het is nu vrijdagavond en u raadt het al: het ding staat nog steeds in mijn tuin!
Normaliter ben ik niets te beroerd om een pakketjebrief even op het juiste adres in de bus te stoppen. Een ding van deze omvang, waarop breekbaar staat is echter iets anders. Ik wens niet de eventuele aansprakelijkheid van DHL over te nemen.
Gewenste Oplossing:
Het valt niet mee om nu nog tevreden te worden over DHL, maar dat pakket moet bij mij uit de voortuin worden gehaald en op het goede adres worden bezorgd. En liefst zo snel mogelijk. het ding staat ruim een week in mijn voortuin en de geadresseerde wacht een week op zijn bestelling.
