Mijn Klacht:
DHL moet eens goed naar zijn klantvriendelijkheid gaan kijken. Als er iets niet goed gaat kun je nergens terecht…er zit een callcenter dat alleen maar SORRY zegt en wat heb je daaraan. Het kwaad is dan al geschied.
Ik had een legpuzzel verzonden naar Hillegom..de ontvanger uit Hillegom had een legpuzzel naar Tilburg gestuurd. We hadden een legpuzzel geruild. Via DHL is dit betaalbaar. Ik heb dit al eens vaker gedaan.
Maar deze keer ging het goed mis.
Het pakket naar mij ( TILBURG) is om onverklaarbare reden niet aangekomen bij het DHL servicepunt..het is herlabeld en teruggestuurd naar de verzender in Hillegom.
Nergens een berichtje te zien..contact met DHL is zeer moeilijk en je krijgt ook geen goed antwoord. Uiteindelijk wordt de puzzel die naar Tilburg moest weer bij de voordeur van de verzender op de stoep neergelegd…zonder enig bericht. Onfatsoenlijk toch..zeer klantonvriendelijk ook.
De verzender uit Hillegom was zo vriendelijk om te onderzoeken hoe dit kon gebeuren…hij liep ook tegen de beperktheid van het callcenter aan…alleen maar sorry en dan houdt het op.
Nu is de legpuzzel weer mijn kant opgestuurd en ik hoop dat het goed gaat. DHL moet zich diep schamen over een zaak als deze. Er moet een fatsoenlijke klachtenafhandeling komen waar mensen terecht kunnen als het mis gaat. Of misschien een gebaar vanuit DHL..een gratis verzending ter compensatie bijvoorbeeld. Ik denk de volgende keer wel 2 keer na alvorens ik DHL ga gebruiken om iets te verzenden. Ik hoop dat ze deze klacht serieus nemen.
Gewenste Oplossing:
Een reactie vanuit DHL...niet alleen een sorry vanuit het callcenter. Een serieuze reactie zou gepast zijn...dat ik het idee heb gehoord te worden.
