Klacht: Ze komen niet kennelijk meer langs

Feiko van der Veen op 10 juli 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Deze week zou DHL vier maal een pakketje bezorgen. Ze zijn geen enkele keer langs geweest! De eerste keer was dinsdag 4 juli – 17.55 – 21.30 uur (pakketnr. 3SDFC1169892388). Ik kreeg later de melding van DHL dat mijn adresgegevens niet klopten en dat het pakje terug gestuurd zou worden. DHL gebeld met de mededeling dat de adresgegevens correct waren en dat de bezorger helemaal niet langs was gekomen. Ter toelichting: als ik van DHL in het verleden een melding kreeg dat ze ’s avonds langs zouden komen, wist ik zeker dat zee dat niet zouden doen. Na een avondzending kreeg ik steevast de melding dat ze langs waren geweest, maar dat er niemand thuis was of dat de adresgegevens niet klopten. Beide smoezen waren iedere keer flauwekul.
Vervolgens zouden ze donderdag opnieuw het pakje bezorgen tussen 15.40 – 16.40 uur. Weer niet geweest. Deze keer was de melding dat we elkaar gemist hadden (?!).
Vrijdag zou van een andere afzender pakket JVGL06002836001456216741 tussen 14.00 – 18.00 uur. Op de site van DHL stond weer de raadselachtige mededeling te lezen dat we elkaar weer hadden gemist. Vervolgens ontving ik een mail dat dit pakketje vandaag zou worden bezorgd tussen 12.25 – 16.25 uur. Weer helemaal niets gebeurd, maar op de site staat nu te lezen dat we elkaar (weer) gemist hebben en dat het retour afzender gaat.
DHL zelf benaderen met weer een klacht heeft kennelijk geen enkele zin.Het blijkt dat ze er toch helemaal niets mee doen. Hopelijk weten jullie een manier om deze wanprestatie aan te pakken.
Ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groeten,
Feiko van der Veen – Vlaardingen
06-51094545
[email protected]

Gewenste Oplossing:

Dat de pakjes alsnog bezorgd worden en dat uitgezocht wordt waarom de bezorger kennelijk weigert om hier te bezorgen.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 10 juli 2023 om 11:13 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Feiko,

Dank voor uw bericht. Vervelend om te vernemen dat u deze ervaring met DHL heeft. Beide zendingen heb ik direct even nagekeken.

Voor 3SDFC1169892388 is er reeds een klacht ingediend door mijn collega, op 5 juli. Na deze klacht is de koerier hier op aangesproken.

Wat betreft de andere zending, helaas zit deze zending nu al in het retourtraject, dat kan ik niet wijzigen of stop zetten.
Mijn excuses voor het ongemak!

Ik wil u adviseren contact op te nemen met de verzender. De verzender kan u mogelijk de zending opnieuw toesturen, of u eventueel het aankoopbedrag terugbetalen.
Ook zet ik een klacht door voor deze koerier. Wanneer wij dit doen, zal het daadwerkelijk ook opgepakt worden bij het depot, door de leidinggevende van de bezorger.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,

Vriendelijke groet
Lisa
DHL Parcel E-care

Feiko van der Veen

Heeft op 12 juli 2023 om 19:25 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Vandaag zou eindelijk het pakketje worden bezorgd. Sterker, ik heb zelfs de melding van DHL gekregen dat het zou zijn bezorgd om 18.49 uur. Om circa tien voor zeven is hier inderdaad met een noodvaart een gele auto door de straat gereden, maar die is niet gestopt, laat staan iets bezorgd. Dat betekent dat DHL ondanks hun toezeggingen dus niets met de klacht doen, of dat de bezorger hartelijk moet lachen om de reprimandes en lekker doet wat hij zelf wil en niet wil. Wat een schandalig slechte organisatie!!!
Met vriendelijke groeten,
Feiko van der Veen

Alle klachten die gemeld zijn door Feiko van der Veen