Klacht: Zakelijke zending niet bezorgd tijdens kantoortijden

ronvp op 17 januari 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vrijwel alle pakketten die via DHL bezorgd worden, wordt geprobeerd om deze in de avonduren af te leveren. Dit terwijl het overduidelijk om zakelijke bestellingen gaat. In dit geval een bestelling via Amazon, welke de eerste keer is geprobeerd om af te leveren op vrijdagavond rond 21:00. De volgende poging is gedaan op zaterdag. Dit terwijl wij alleen op kantoortijden tussen 08:30 en 18:00 geopend zijn, net zoals de meeste bedrijven. Nu is mijn pakket terug gestuurd naar Amazon. Dit gebeurt keer op keer. Dit leidt tot extra kosten en lange levertijden, laat staan frustratie.Via de klantenservice op de website kom ik ook totaal niet verder en bellen is onmogelijk. Ik ga er maar weer op letten om ergens te bestellen waar ik zeker weet dat DHL niet de bezorger is!!!

Gewenste Oplossing:

Excuses en kunnen vastleggen dat op ons adres alleen tijdens kantoortijden wordt bezorgd.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

10 maanden geleden - Goedemorgen, Hartelijk bedankt voor uw bericht met de melding dat uw pakketten niet zijn te leveren voor of na kantooruren. De afzender, in dit geval Amazon, kan kiezen voor een levering via ons zakelijk netwerk, waarbij we leveringen tussen 8 en 18 uur aanhouden op door de weekse dagen. Wordt een pakket via ons consumenten netwerk verstuurd, is een pakket te volgen via de track trace en kan meestal een wijziging worden doorgegeven om het pakket op een ander tijdstip te laten bezorgen. Of kunt u de afzender doorgeven dat uw adres alleen overdag te gebruiken is voor de levering van een pakket. Natuurlijk kijken we graag de zending na, zodra u ons voorziet van een zendingsnummer met uw postcode en huisnummer. Alvast bedankt voor de te nemen moeite. Met vriendelijke groet, Laura DHL eCommerce E-care

Reactie van de melder van de klacht ronvp

10 maanden geleden - In dit geval gaat het om Amazon maar het zou ook best kunnen voorkomen dat een andere leverancier pakketten via DHL wenst te versturen. Het is natuurlijk van den zotte om overal te moeten gaan aangeven wat openingstijden voor bezorging zijn op een zakelijk adres. Veel eenvoudiger is het om het bij jullie te kunnen aangeven. Sterker nog, bij Amazon staat deze voorkeur WEL al ingevuld maar blijkbaar gebeurd daar niets mee. De oplossing zou natuurlijk zijn dat je bij DHL niet alleen kunt aangeven op welke locatie er afgeleverd moet worden (deur, buren, servicepunt etc) maar dat je ook het de openingstijden kunt aangeven. De enige oplossing die ik persoonlijk acceptabel vindt, is dat bij DHL (mijn DHL website of in de app) kan worden opgegeven wat openingstijden zijn. Kijk vooral de zending na en laat mij maar weten waarom het wederom mis gegaan is en dat de leverancier (Amazon in dit geval) door jullie toedoen een nieuw pakketje moet sturen en ik zo lang moet wachten op de spullen. Het gaat om TT code: JJD000090254000031346948

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 17 januari 2024 om 16:46 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedendag,

Bedankt voor het nummer.

Natuurlijk vervelend dat pakketten steeds buiten de openingstijden worden geleverd. Dit pakket is echter inderdaad in ons particuliere netwerk verzonden. Deze pakketten kunnen tot 21:30 geleverd worden en hierbij kijken we niet naar de openingstijden van bedrijven. De enige optie om de levering te wijzigen is om van te voren iets anders af te spreken via de track trace pagina.

Misschien kunt u de afzender vragen om het pakket in ons zakelijk netwerk te versturen. Dan komt het pakket namelijk wel binnen de openingstijden van bedrijven (08:00 - 18:00) en alleen doordeweeks.

Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Jim
DHL eCommerce E-care

ronvp

Heeft op 18 januari 2024 om 09:39 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ik ga natuurlijk niet alle leveranciers telkens expliciet de instructies mee geven dat het in geval van DHL via het zakelijk netwerk moet worden verzonden. Ik kan natuurlijk ook alleen bestellingen doen bij leveranciers waarvan ik weet dat de NIET gebruik maken van DHL. Bij andere vervoerders gaat het namelijk WEL goed.

Bijzonder dat jullie zelf niet een notitie kunnen maar voor ons adres. Oftewel, ik word weer van het kastje naar de muur gestuurd en helpen jullie totaal niet mee aan een oplossing. Zeer slecht DHL!!

Alle klachten die gemeld zijn door ronvp