Mijn Klacht:
Ik verwachtte een (relatief) zwaar pakket (stofzuiger). Heb mij naar huis gehaast om er tussen 14 uur en 18 uur te kunnen zijn om de koerier te ontvangen. Ik woon op de 9de verdieping van appartementencomplex waarvan de intercominstallatie defect is, dus ik had een briefje voor de koerier opgehangen of hij a.u.b. eventjes zou kunnen bellen bij aankomst. Tref rond 17 uur, bij uitlaten van de hond, een briefje aan van DHL koerier in brievenbus: ‘ U was niet thuis (en wij komen morgen terug tussen 11 en 15 uur)’ (met persoonlijke aantekening: ‘Wij bel niet, sorry.’ Verontwaardiging alom, uiteraard. Morgen ben ik ten eerste niet in staat om thuis te zijn binnen die blokperiode, morgen zal wederom mijn bel het niet doen en dus is de enige optie: in de hal gaan zitten wachten, urenlang. Wat natuurlijk niet realistisch is. Vervolgens dus geprobeerd via de DHL website door te voeren dat ik het pakket, hoe omslachtig het ook zal zijn, naar een afleverpunt gestuurd wil zien worden. Dit lukte niet, error op website. Vervolgens een 0900 nummer van DHL gebeld om een zeer niet meedenkende ‘dame’ aan de telefoon te krijgen die enkel bleef herhalen dat ‘de koeriers niet verplicht zijn om te bellen: zij zijn soms oud en weten misschien niet eens hoe een gsm werkt (???) of vinden dat te veel tijd kosten (???service???).. Toch voor elkaar gekregen dat mevrouw in haar computer aanpaste dat ik mijn pakket naar een afleverpunt wilde laten sturen zodat ik het zelf af zal kunnen halen. Wat een verschrikkelijk bedrijf en wat een verschrikkelijke service: ik ben KLANT en wil als zodanig geholpen en behandeld worden.
Gewenste Oplossing:
excuses ontvangen voor waardeloze service en voor de tijd en het geld wat ik extra kwijt ben aan dit gedoe. Bovendien kan DHL wellicht de policy aanpassen en zoals zoveel pakketbezorgbedrijven wel de koerier verplichten even een telefoontje te plegen wanneer daar door de KLANT vriendelijk om wordt verzocht

