Klacht: weigeren om restitutie te geven van de verzendkosten

Isabel Langeler op 27 juni 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb een pakket verzonden met DHL. Het pakket is weken kwijt geweest. Uiteindelijk is het gelukkig gevonden. Het pakket is echter terug gestuurd naar mij en niet naar de ontvanger. Ik moest het opnieuw versturen en mij is verteld dat ik de verzendkosten terug zou krijgen. Toen ik dit heb aangevraagd werd dit afgewezen omdat ik het niet binnen 30 dagen heb aangevraagd. Ik kon het echter niet binnen 30 dagen aanvragen omdat toen nog niet bekend was of mijn pakket terug gevonden zou worden. Uiteindelijk is het in mijn vakantie bij de buren afgegeven. direct na mijn vakantie heb ik restitutie gevraagd. Hoe dan ook, ik had het nooit binnen 30 dagen kunnen doen omdat toen nog niet bekend was dat ik recht had op restitutie.

Gewenste Oplossing:

Restitutie van mijn verzendkosten.
DHL is dit jaar al 4 pakketten van mij kwijt geraakt. Het meest recente is via Vinted verzonden. Dat wordt nog uitgezocht. Tot op heden is er maar 1 terug gevonden en nu doen ze ook nog moeilijk over de kosten van verzenden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

7 maanden geleden - Goedendag, Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend dat uw zending vertraging heeft opgelopen en uiteindelijk retour terug is gekomen. Mijn excuses daarvoor. Heeft u voor mij het zendingsnummer en casenummer van de restitutie? Dan kunnen wij met u meekijken. U kunt dit ook via onze klantenservice doorgeven, wij kunnen dan direct met u meekijken naar deze case. U kunt ons bereiken via https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/support. Alvast dank voor uw reactie. Met vriendelijke groet, Timon DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht Isabel Langeler

7 maanden geleden - Het casenummer is 19696443. zendingsnummer is JVGLOTC0038528397

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 27 juni 2023 om 09:39 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedendag,

Bedankt voor de aanvullende informatie.

Ik zie dat het verzoek op dit moment nog open staat voor behandeling, en heb een notitie gemaakt of een collega deze handmatig kan behandelen. Het is uiteraard niet uw fout dat de restitutie pas na 30 dagen ingediend kon worden. De reactie op uw restitutieaanvraag zult u verder per e-mail ontvangen van uit case 19696443.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Mitchel
DHL Parcel E-Care

Alle klachten die gemeld zijn door Isabel Langeler