Klacht: Weer niet bezorgd

Manonf op 02 augustus 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik woon aan een wandelpad dus een klein stukje lopen vanaf de weg, Als ik iets besteld heb en het moet bezorgd worden door DHL gaat het op een enkel pakketje na altijd fout. Het pakketje is onderweg (ik zie het in de app) en vlak voor het eind van de opgegeven tijd krijg ik de melding ‘uw was niet thuis en het pakket gaat naar het sorteercentrum’. Natuurlijk was ik wel thuis en ook via de app een punt in de tuin opgegeven om het pakket neer te leggen. Vervolgens bel ik dhl maar ik moet 24u wachten. Een dag later is het pakket teruggestuurd naar de afzender en niet naar het sorteercentrum, nooit daar aangekomen overigens want dat heb ik uiteraard gecontroleerd bij het afgiftepunt. Ik bel weer met dhl maar zij kunnen niks doen voor mij en ik moet minimaal 10 dagen wachten totdat het pakket bij de afzender terug is. Precies zoals ik dit beschrijf gebeurt al meer dan een jaar bij bijna elk pakketje. Ik probeer een bezorging met dhl bij voorbaat te vermijden maar helaas kan ik niet altijd kiezen. Ik zou zo graag willen weten waarom dit fout gaat en hoe het opgelost kan worden.

Gewenste Oplossing:

Geen berichten meer sturen die niet waar zijn en gewoon mijn pakketje bezorgen ook al is het een minuutje lopen vanaf de auto.
En als het dan toch echt niet lukt geef het dan ook echt af bij het sorteercentrum en laat het daar dan minimaal 7 dagen liggen zoals de bedoeling is.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

8 maanden geleden - Goedemiddag Manon Froonhof, Hartelijk bedankt voor uw bericht. Een te leveren pakket moet geen speurtocht laten opleveren voor de geadresseerden. Om de reden van de retourzendingen na te kunnen trekken en een klacht in te kunnen dienen, heb ik enkele recente zendingsnummers nodig. Een zendingsnummer kan worden opgevraagd bij de afzender van uw pakket en begint meestal met 3S, JVGL, JUN, JJD, CD, CY of eindigt op DE. Alvast bedankt voor de te nemen moeite en excuses voor het ondervonden ongemak. Met vriendelijke groet, Laura DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht Manonf

8 maanden geleden - 1 aug 2023 Allereerst alvast dank dat er eindelijk iemand te moeite wil nemen om mijn verhaal serieus te nemen: Hieronder weer een klassiek voorbeeld, het betreft hier de laatste 2 zendingen: beide verstuurd op 31 juli, onderweg met de bezorger en aan het einde van de dag de melding: ‘adresgegevens onjuist’ Daarna de melding ‘naar het sorteercentrum’ en op 1 aug de melding: retour naar de afzender’ (Afgiftepunt blijkbaar niet eens een optie) Zendingnummer: JJD000090254000026205460 Zendingnummer: JJD000090254000026221725 Indien u nog eerdere zendingen wilt hebben van het afgelopen jaar hoor ik het graag maar ik wil er wel bij vermelden dat ik daarover ook al meldingen heb gemaakt op dat moment via de chat en telefonisch. Groet Manon Orth-Froonhof

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 02 augustus 2023 om 08:55 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedendag,

Bedankt voor de aanvullende informatie.

Ik heb direct een klacht doorgestuurd op beide zendingen zodat de bezorger hierop aangesproken wordt. Het adres is wel volledig en correct. Onze excuses voor het ervaren ongemak.

De bezorger kan enkel geleverd, niet thuis of een probleem melden. Als de bezorger het adres niet kan vinden, dan wordt er dus direct een probleem gemeld en gaat de zending retour. De bezorger kan er zelf niet voor zorgen dat de zending naar een ServicePoint gaat.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Mitchel
DHL Parcel E-Care

Manonf

Heeft op 02 augustus 2023 om 16:12 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Beste DHL, dank voor uw antwoord echter dit antwoord is standaard wat ik al talloze keren te horen heb gekregen. Ik zou graag willen dat er echt gekeken wordt op wat er structureel fout gaat op mijn adres. Post.nl, UPS en GLS kunnen dit adres ook vinden en ‘niet thuis’ is ronduit gelogen want er is altijd iemand thuis en zeker wanneer een zending verwacht wordt en bovendien heeft u een ‘afgesproken plek’ bij ons in de tuin. Is de tijdsdruk te hoog voor de bezorger om even naar het huis te lopen? Zou ik dit probleem ook hebben gehad bij bijna elk pakketje als ik aan een doorgaande weg had gewoond? Ik hoor graag, Mvg, Manon Orth-Froonhof

Alle klachten die gemeld zijn door Manonf