Klacht: Weer niet bezorgd

op 19 mei 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vandaag zou volgens de track & trace code tussen 14.00u en 18.00u een bestelling worden bezorgd. Rond half vier was op de DHL site te lezen dat mijn bestelling was “teruggekomen uit de rit van de bezorger” waarna ik begon te vermoeden dat ik mijn bestelling vandaag niet meer zou krijgen. Nu, rond 19.30u, heb ik inderdaad niets ontvangen. Dit is al de derde keer dat dit mij gebeurt. Bij twee eerdere gelegenheden ging DHL zelfs zover dat op de site te lezen viel dat ik niet thuis was, hetgeen onjuist en onwaar was. Ook de “niet thuis kaart” lag niet in de brievenbus. Vandaag ben ik dus weer voor niets thuisgebleven.

DHL heeft zijn zaken niet op orde en dient door webwinkels en andere verzenders gemeden te worden. Ik heb in alledrie de gevallen de afzenders van mijn bestellingen op de hoogte gebracht van deze gang van zaken en hen verzocht hun keuze voor DHL te heroverwegen. Daarnaast heb ik hen gezegd bij hun geen aankopen meer te doen zolang zij kiezen voor DHL als vervoerder. Niet uit rancune: het is mijn ervaring dat geld telt en dat bedrijven genegen zijn eerder actie te ondernemen als hun omzet en goede naam in het geding zijn. Ik heb geen andere keuze. DHL moet stoppen met het verspillen van andermans tijd.

Als door de rechter het faillissement over DHL Nederland wordt uitgesproken.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 19 mei 2017 om 20:11 geantwoord

Goedenavond,
Bedankt voor uw bericht.
Helaas is het de chauffeur niet gelukt zijn route af te maken door overmacht. We moeten hier denken aan pech of een ongeluk. Ik snap dat dit vervelend is als u wacht op uw pakket. Over uw gewenste oplossing kan ik geen uitspraken doen. Mijn verwachting ligt hier niet in. We zullen uw pakket morgen opnieuw in de rit plannen tussen 09:00 en 15:00.
Lea
DHL Parcel Webcare

Heeft op 19 mei 2017 om 22:58 geantwoord

Weer gooit DHL het op overmacht. Net zoals bij veel andere klagers. Dit is me te makkelijk. Gezien mijn eigen ervaringen heeft DHL een structureel probleem. Mijn oplossing bestaat er uit dat ik van tevoren informeer naar welke vervoerder webwinkels gebruiken. Als dit DHL blijkt te zijn dan zal ik geen bestelling plaatsen bij het betreffende bedrijf.

Alle klachten die gemeld zijn door phsw