Klacht: Wederom klant gemist

Chris van Heusden op 07 augustus 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wederom de zoveelste keer dat de bezorger totaal geen geduld zou hebben dat de mensen naar de intercom kan lopen want wij waren WEL THUIS gisteren, wij wonen in een ouderen flat en de mensen die hier wonen zijn slecht ter been of kunnen alleen met een rolstoel naar de intercom maar de bezorger scheen ontzettend haast te hebben nog niet eens een Niet Thuis Kaartje in de bus even later kregen wij een SMS-bericht dat hij ons gemist zou hebben. Ik begrijp best wel dat het druk kan zijn maar zo snel dat hij belt en weer in zijn bus springt evenaart niemand dit was me zo snel dat hij nog niet de tijd neemt om een niet thuiskaartje uit te schrijven wat wel eigenlijk zou behoren en het pakketje afleveren bij een servicepunt.

Gewenste Oplossing:

Dat de bewuste chauffeur het pakketje alsnog vandaag dan komt langsbrengen en even wacht dat de mensen reageren door de intercom desnoods twee keer aanbellen dat breekt de tijd iets. En of mij de exacte leveringsdag doorgeven en hoop dat dit zo snel mogelijk kan geschieden ik zit momenteel zonder inkt gezien dat de printerkop dan zal gaan uitdrogen zou ik hier een schadevergoeding van willen ontvangen indien dit het geval zou zijn HP heeft mij er in ieder geval voor gewaarschuwd ik neem aan dat zij wel weten waar ze over praten.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

8 maanden geleden - Goedendag, Hartelijk dank voor het melden van uw klacht. Wat ontzettend vervelend om te lezen dat onze bezorger heeft aangegeven dat u niet thuis was. Ik begrijp uit uw verhaal dat u wel thuis was en dit vaker misgaat. We kijken graag met u mee. Heeft u voor ons het zendingsnummer? Dit nummer begint vaak met JVGL, 3S, JUN, JJD of CY. En heeft u hier misschien meerdere vorige zendingsnummers van? Dan kunnen we bijvoorbeeld kijken of het om dezelfde bezorger gaat. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Jim DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht Chris van Heusden

8 maanden geleden - JD000900118160537061 van heden die afgelopen vrijdag bezorgd zou moeten worden. 3SBCS17515581 met postcode 3078NR huisnummer 492 (7 november 2022) 3SBCS13887942 met postcode 3078NR huisnummer 492 (2 juni 2022)

Reactie van de melder van de klacht Chris van Heusden

8 maanden geleden - Heden vandaag gebeld door uw bedrijf boden hun excuses aan en wat gebeurd er het pakket van afgelopen vrijdag zouden ze vandaag komen afleveren en vervolgens krijg ik plotseling de melding bezorger aan de deur geweest en weer geen gehoor gehad terwijl alles gisteren voor de zekerheid de intercom getest ook na dit bericht nogeens en alles werkt naar behoren. De bezorger kan zoveel zeggen dat hij langs is geweest zou best wel kunnen maar is dan alleen niet uitgestapt ook niet voor een briefje in de bus te doen dat hij ons gemist zou hebben. Uw bedrijf heeft als redenen aangegeven uw intercom is defect toen ik zei NEE is regelmatig getest alleen de algemene toegansdeur van het flat is defect die gaat zomaar open iedereeen kan zomaar binnenlopen DUS OOK UW CHAUFFEUR dan had hij ook kunnen bellen aan onze eigen buitendeur, het is wel ontzettend vreemd ik kreeg vandaag ook een pakket binnen middels POST NL en die konden wel aanbellen beneden en zijn dan boven het pakket komen afleveren zoals het al jaren gaat. Ik vind dit een hele kwalijke zaak van DHL ze zeggen maar iets om van de bezorging af te komen en de klant wordt vervolgens voor leugenaar weggezet, ik heb altijd geleerd dat de klant ook weleens de waarheid zou kunnen vertellen en ga er dan niet vanuit dat uw bezorger dit alleen doet waarheid vertellen. Graag uw reactie tegemoetziende

Bericht van DHL

8 maanden geleden - Goedemiddag Chris Van Heusden, Hartelijk bedankt voor uw aanvullende informatie. Het zendingsnummer JD000900118160537061 is niet in het systeem van DHL Parcel te vinden en de overige zendingsnummers dateren van vorig jaar. Hierop valt niet te controleren of dezelfde chauffeur de fouten maakt in de bezorging. Mocht u nog een correct zendingsnummer kunnen aanleveren en recentere onterechte niet thuis meldingen, helpen we u uiteraard graag verder om de klacht in te dienen. Alvast bedankt voor de moeite en met vriendelijke groet, Laura DHL Parcel E-care

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 07 augustus 2023 om 11:34 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Chris,

Wegens uitblijven van een reactie, verwachten we u van voldoende informatie te hebben voorzien, of gaan we er vanuit dat u via een ander platform verder geholpen bent. Deze klacht zal ik dan ook sluiten.

Heeft u toch nog vragen, kunt u ons uiteraard altijd benaderen, ook via:
https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/support

Prettige dag gewenst!

Vriendelijke groet
Lisa
DHL Parcel E-care

Alle klachten die gemeld zijn door Chris van Heusden