Klacht: Wanprestatie en weigering om het op te lossen

LindaPo op 03 augustus 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Zoals altijd zag ik de bui al hangen toen ik bericht ontving dat mijn bestelde pakket via DHL gebracht zou worden. Dat is namelijk nog nooit goed gegaan. En zo ook deze keer. Ik zorg ervoor dat ik thuis ben, zit inmiddels 3 uur te wachten en krijg dan een mail met de boodschap ‘we waren net aan je deur, helaas was je niet thuis’. Op de opgenomen beelden van mijn video deurbel zie ik inderdaad 5 minuten geleden de DHL bezorger door mijn straat lopen, iets bij de overburen afleveren, en weer vertrekken. Blijkbaar heeft hij bij aankomst in zijn auto teruggemeld dat ik niet thuis was. Dus direct mijn klacht kenbaar gemaakt via de chat van DHL, waar ze zoals altijd heel veel spijt beweren te hebben (ik geloof het na al die keren niet meer) en mij niet helpen.

Gewenste Oplossing:

Wanneer DHL stopt met deze wanpraktijken en gewoon fatsoenlijk met mensen om leert gaan. Of eigenlijk ben ik pas tevreden wanneer DHL failliet gaat omdat alle bedrijven stoppen met zaken doen met deze 'mensen' (hier stond een ander, heel normaal woord voor mensen die andere mensen oplichten, maar dat moest ik verwijderen). Want zó gefrustreerd ben ik inmiddels door alle uren die ik voor niets op ze heb zitten wachten en alle niet opgeloste klachten die ik al heb ingediend. Ze verdienen het gewoon niet om te bestaan.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van

4 jaren geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw bericht. Het is voor de bezorger erg onlogisch om wel in de straat te zijn maar niet aan te bellen. Ik vermoed dat er iets anders is mis gegaan dan dat het een bewuste keuze is geweest. Heeft u voor mij het traceernummer waar het omgaat? Dan ga ik het verder voor u na. Ik ontvang ook graag traceernummers van eerdere keren waarmee het is misgegaan. Het klopt overigens inderdaad dat we op de dag zelf zoiets helaas niet meer kunnen rechttrekken. Ik hoor graag van u. Met vriendelijke groet, Jasmin DHL Parcel Webcare

Reactie van de melder van de klacht LindaPo

4 jaren geleden - De trace nummers kunt u vinden in uw klachtenregistratie systeem. Die ga ik hier niet vermelden. Het nummer van de zending die uw bezorger leugenachtig heeft afgemeld kunt u vinden in uw mail van de afgelopen dagen.

Reactie van de melder van de klacht LindaPo

4 jaren geleden - Als u zoiets op de dag zelf niet meer recht kunt trekken dan is er echt iets mis in uw bedrijfsvoering. In plaats van u daarachter te verschuilen kunt u wellicht na alle 18 klachten die alleen door mij al zijn ingediend bij uzelf te rade gaan en hier een verandering in aanbrengen.

Bericht van

4 jaren geleden - Goedemiddag, Ik begrijp dat u negatieve ervaringen met ons heeft. We doen graag wat we kunnen om u daarbij te helpen. Om dat te kunnen doen hebben we wel de informatie nodig waar we om vragen. Mocht u dus alsnog besluiten om ons die kans te geven dan zien we graag de opgevraagde zendingsnummers tegemoet. Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Dion DHL Parcel Webcare

Reactie van de melder van de klacht LindaPo

4 jaren geleden - U kunt mijn klacht verder behandelen nav de mails die u de afgelopen week heeft ontvangen. Ik voel er weinig voor om die informatie hier openbaar te delen. Bovendien beloven jullie elke keer beterschap maar dat is inmiddels natuurlijk volstrekt ongeloofwaardig.

DHL

Heeft op 03 augustus 2020 om 11:51 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

ik heb de zending kunnen achterhalen. Ik ze dat u al contact heeft gehad via de chat. Mijn collega heeft inmiddels een klacht uitgezet naar de CityHub manager. Ik verwacht dan ook dat de bezorging op uw adres in de toekomst beter gaat verlopen.

Ik adviseer u echter wel contact met ons op te nemen op het moment dat het niet correct wordt afgeleverd. Wij hebben hier helaas altijd adresgegevens en het traceernummer voor nodig. Ik begrijp dat u deze gegevens niet zomaar overal achter wil laten. U weet ons te vinden via de chat. Wij zijn ook bereikbaar via Facebook en Twitter. Telefonisch kunt u ook contact met ons opnemen, daarvoor wordt €1,00 per gesprek gerekend.

Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Wendy
DHL Parcel Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LindaPo

Heeft op 03 augustus 2020 om 16:10 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Elke keer hetzelfde standaard antwoord, dat het gemeld is bij de leidinggevende/manager en dat het vast niet meer zal gebeuren. Daar trap ik niet meer in.

Reactie van de melder van de klacht LindaPo

4 jaren geleden - Lieve Wendy. Kun je me even uitleggen waarom jullie tegen de verzender zeggen dat ik lieg en dat jullie wel bij mij aan de deur geweest zijn? Of moet ik de beelden van de bezorger maar op internet plaatsen met deze hele soap eromheen uitgelegd? Slechte reclame is ook reclame?

Alle klachten die gemeld zijn door LindaPo