Klacht: Wanbeleid DHL

Icebear2020 op 13 januari 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Had bij DHL aangegeven mijn pakket naar afhaalpunt AVIA benzinepomp te Oostzaan te sturen. Dit afhaalpunt was ook beschikbaar via de site van DHL.
Maar dit bleek al een tijdje niet meer zo te zijn na contact gezocht te hebben met AVIA in Oostzaan
Zonder mij in kennis te stellen om een nieuw afhaalpunt te kiezen hebben ze mijn pakket overgedragen aan een vervoerder in Rotterdam VIA TIM. Een gelukzoekers bedrijf die particulieren ronselt om pakjes aan te nemen voor 0,25 per pakket. Mijn pakket is zogenaamd
bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt gebracht 10 km van mijn woonplaats Landsmeer terwijl er een DHL afhaalpunt (een keurig net bedrijf) is in Landsmeer. Het afhaalpunt van VIA TIM in Zaandam was een woning met een nogal aso achtige dame
die het pakket zo afgaf zonder te controleren of ik wel de eigenaar was. Ben aan de ene kant wel blij, want ik had niet graag mijn id gegevens aan haar toevertrouwd.
Heb een klacht bij DHL proberen in te dienen wat 2x een € 1,00 heeft gekost plus belkosten, maar je loopt tegen muur van onkunde en onwil op en als ze in de knel komen je ongewild doorschakelen naar het klanttevredenheidsonderzoek.

Gewenste Oplossing:

Dat ik compensatie krijg voor de kosten die heb gemaakt.
Dat er een klantenservice komt met deskundig en klantvriendelijke medewerkers.
En DHL niet samenwerkt met gelukzoekers zoals VIA TIM waar ik never voor een afhaalpunt zal kiezen.

Beoordeling 10/10 star-5 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 jaar geleden - Goedemorgen, Hartelijk bedankt voor uw bericht. We kijken deze zending graag voor u na. Kunt u ons het zendingsnummer toesturen met uw postcode en huisnummer? Een zendingsnummer kan worden opgevraagd bij de afzender van uw pakket en begint meestal met 3S, JVGL, JUN, JJD, CD, CY of eindigt op DE. Alvast bedankt voor de genomen moeite en met vriendelijke groet, Laura DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht Icebear2020

1 jaar geleden - Goedemiddag, 3SDFC1452082380 1121CN Landsmeer We hadden voor het afhaalpunt AVIA in Oostzaan gekozen vanwege de openingstijden en mijn man tankt daar regelmatig. Hadden we geweten dat AVIA geen afhaalpunt meer was dan hadden we gekozen voor het afhaalpunt in Landsmeer en beslist niet voor een afhaalpunt via VIA TIM. Ik begrijp niet dat een bedrijf als DHL met dit ranzige bedrijf samen werkt. Met vriendelijke groet, M. de Liefde

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 13 januari 2023 om 09:25 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedendag,

Bedankt voor het zendingsnummer.

Ik zie ook dat de bezorger is uitgeweken naar een ander servicepunt. Dit komt wel eens voor wanneer het servicepunt toch niet beschikbaar, vol is, of in dit geval in de tussentijd geen servicepunt meer is. Bij een pakketautomaat kan er soms ook een storing zijn. Het pakket gaat dan automatisch naar een ander servicepunt in de buurt. Het kan voorkomen dat dit niet altijd om het servicepunt gaat dat het meest dichtbij ligt. Ik kan mij de teleurstelling goed voorstellen nu u juist dit punt vanwege de openingstijden had gekozen en het pakket naar een ander punt is gegaan.

ViaTim servicepunten zijn in de meeste gevallen inderdaad woonadressen. Ik vind het jammer om te lezen dat u hier geen fijne ervaring mee heeft gehad. Gelukkig is het pakket inmiddels terecht. Wij hebben hier echter geen compensaties voor.

Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Jim
DHL Parcel E-care

Icebear2020

Heeft op 14 januari 2023 om 02:16 geantwoord

Beoordeling 10/10 star-5 (10)

Dit is gewoon een dooddoener met een antwoord dat nergens op slaat. Want een afhaalpunt 10km weg is geen afhaalpunt in de buurt van mijn woonadres. DHL had mij moeten informeren via de track&trace dat het door mij gekozen afhaalpunt niet meer actief was als afhaalpunt.
In plaats daarvan werd er gemeld dat het pakket bij AVIA Oostzaan afgeleverd zou worden met vermelding van de tijd. De volgende melding dat het pakket was vertraagd en weer werd met geen woord gerept dat het niet in Oostzaan afgeleverd kon worden. Ook niet dat ik voor een ander afhaalpunt moest kiezen. Ook had DHL op het internet moeten vermelden dat dit afhaalpunt niet meer actief was. Dit is nu n.a.v. mijn klacht pas gebeurd.
Het afhaalpunt in Landsmeer is slechts op loopafstand. Weet dat dit afhaalpunt, nooit pakjes zal weigeren omdat ze b.v. vol zouden zitten. Dit is een bedrijf geen noodlijdende particulier van gelukzoekersbedrijf VIA TIM. Wat ik mijn afvraag of de vervoerder van mijn pakket misschien ook VIA TIM was en zo zijn z.g.n. \"afhaalpunten\" die niet genoeg pakjes ontvangen te compenseren ten koste van mij. Wat ik ook niet begrijp dat deze VIA TIM afhaalpunten op het internet als officieel DHL afhaalpunt staan vermeld, want dat zijn ze dus niet en zijn ook niet in bezit van een scanaparaat geven gewoon zonder controle pakjes af.
Heb gebeld met het bedrijf VIA TIM in Rotterdam voor wat z.g.n informatie, maar daar krijg je beslist geen gevoel van dat dit een degelijk net bedrijf is.
Mijn andere klacht gaat over de klantenservice van DHL Parcel, waar geen reactie op is gegeven. Voor 1€ per gesprek plus je belkosten loop je tegen een muur van onervarenheid of onwil van medewerkers aan die alleen maar vertellen dat je bij de afzender moet zijn en niet bij hun. Ook de verzender kwam geen stap verder en werd met een kluitje het riet ingestuurd. Heb het nog een 2e keer voor 1€ plus belkosten geprobeerd, maar werd tijdens het gesprek zonder reden doorgezet naar het klanttevredenheidsonderzoek, waar ik niet om gevraagd heb.
Wat ik vreemd vind is waarom moet je voor contact met de klantenservice van DHL Parcel 1€ buiten je belkosten betalen en bij DHL Express niet.
Ik ben nog steeds van mening dat ik compensatie moet krijgen voor de wanprestatie die DHL geleverd heeft.
Met vriendelijke groet,
M.de Liefde

Alle klachten die gemeld zijn door Icebear2020