Klacht: Waarom krijg je maar € 3,40 terug i.p.v. de betaalde € 3,99 voor DHL-verzending

Folkert Beimers op 21 januari 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Waarom krijg je maar € 3,40 terug i.p.v. de betaalde € 3,99
Mijn klant en ik hebben ondanks herhaalde pogingen!! nog nooit een bevredigende verklaring van DHL eCommerce ontvangen.
Mijn klant heeft € 3,99 betaald, DHL levert niet door een fout in het DHL-systeem; pakje retour en eindelijk na veel contactleggingen krijgt mijn klant maar € 3,40 terug i.p.v. de betaalde € 3,90.
Hier is door DHL nog nooit een duidelijk, verklarend antwoord op gegeven, ondanks vragen van mijn klant en van mij. Het moet toch niet zo moeilijk zijn, om een verklaring voor die € 0,59 te geven.
‘Extra winst’ voor DHL ten koste van de verzender en ontvanger!? Het zou DHL sieren om dit te verklaren;
Het gegeven antwoord is net zoals al die andere in de afgelopen 4 maanden nietszeggend.
Dus wederom waarom geen rechtstreeks antwoord gegeven. Benieuwd naar uw reactie
hartelijke groeten Folkert Beimers mede namens mijn klant Ingrid

Gewenste Oplossing:

Hier is door DHL nog nooit een duidelijk, verklarend antwoord op gegeven, ondanks vragen van mijn klant en van mij. Het moet toch niet zo moeilijk zijn, om een verklaring voor die € 0,59 te geven.
\'Extra winst\' voor DHL ten koste van de verzender en ontvanger!? Het zou DHL sieren om dit te verklaren;
Het gegeven antwoord is net zoals al die andere in de afgelopen 4 maanden nietszeggend.
Dus wederom waarom geen rechtstreeks antwoord gegeven. Benieuwd naar uw reactie
hartelijke groeten Folkert Beimers mede namens mijn klant Ingrid

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

10 maanden geleden - Goedemiddag Folkert Beimers, Hartelijk bedankt voor uw verzoek uitleg te geven over de vergoeding bij een retour gestuurd pakket. Om mijn vermoeden te bevestigen dat het hier gaat om een met een Marktplaats verzonden pakket gaat, verzoek ik u het zendingsnummer(JVGLOTC) en de QR code door te geven. We kijken de zending dan voor u na om een verklaring te kunnen geven. Alvast bedankt voor de aanvullende informatie en met vriendelijke groet, Laura DHL eCommerce E-care

Reactie van de melder van de klacht Folkert Beimers

10 maanden geleden - Dag Laura, 'k Dacht dat jullie aan de hand van de case -nummers en het ingevoerde kenmerk, het pakket wel konden plaatsen, maar natuurlijk voor de duidelijkheid waar je om vraagt: het zendingsnummer is JVGLOTC0045355796 en de code: MDP5KP48K4W En inderdaad is het via de markplaats-site met DHL vervoerd. Maar goed DHL ontvangt, verzendt en bezorgt, dus daar ligt ergens de fout! En daar zij, DHL, een fout hebben gemaakt, hoort die het verder ook correct weer te regelen en te vergoeden en zelfs een 'service' te bieden voor de overlast! Enfin, Succes Laura en de hartelijke groeten Folkert Beimers

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 24 januari 2024 om 14:53 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedendag,

Bedankt voor uw toelichting. Ik zie inderdaad dat uw ontvanger deze vraag eerder ook al in het onderzoek heeft gesteld, waarop ook een antwoord gegeven is. Bij een onterechte retour wordt er € 3,40 vergoed wegens conform afspraak met Marktplaats.

Het is mij helaas naast dit niet duidelijk waarom deze afspraak is gemaakt, en kan hierin niets veranderen. Als u een label via onze eigen website koopt, krijgt u uiteraard wel het volledige verzendbedrag vergoed indien deze onterecht retour gaat.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Mitchel
DHL e-Commerce E-Care

Alle klachten die gemeld zijn door Folkert Beimers