Klacht: Waardeloos bedrijf

weebee op 08 februari 2013 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 11 februari 2013
Reactie van het bedrijf:

Beste klant, Wij vinden het heel vervelend voor u dat uw zending nog niet heeft ontvangen. Uw zending is echter verstuurd via DHL Paket. Wij, DHL Express, leveren geen zendingen af die via DHL Paket zijn verstuurd. Dit wordt doorgaans...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 8 februari 2013

Een klant heeft een pakket besteld vanuit Duitsland met DHL, maar ervaart problemen met de levering. Ondanks dat de klant thuis was op het aangegeven tijdstip, werd er geen pakket afgeleverd en bleek het track en trace nummer niet van DHL zelf te zijn, maar van Selektvracht, wat tot verwarring leidde. Na contact met DHL kreeg de klant te horen dat hij Selektvracht moest bellen voor verdere informatie over de levering.

Mijn Klacht:

Ik bestel een pakket vanuit Duitsland. Ik kies expliciet voor de verzending via DHL (12 euro). Ik krijg een track en trace nummer waarmee ik de zending kan volgen. Maandag avond verschijnt op de T&T pagina opeens dat er geprobeerd is het pakket te leveren. Vreemd, want ik was gewoon thuis op het gemelde tijdstip (20:19u), en er is niemand langs geweest. Zal wel eerder op de dag geweest zijn dan. De volgende dag blijf ik thuis, in de veronderstelling dat het die dag nogmaals geleverd wordt, tevergeefs. Woensdag maar eens met DHL gebeld, voordat ik mijn vraag kan stellen wordt mij verteld dat het T&T nummer niet van DHL is, maar van Selektvracht, is een onderdeel van DHL. Kunnen jullie dan zien wanneer/waar Selektvracht het pakket heeft bezorgd? Nee dan moet je Selektvracht bellen, 40 ct per minuut. Selektvracht gebeld, na lang wachten krijg ik iemand aan de lijn. Kunt u mij vertellen waar mijn pakket blijft? Nee het is nog onderweg naar Utrecht, vanuit daar krijgt het een Selektvracht T&T nummer. Er zijn toch zat afleverpunten in de buurt, waarom bezorgd u het pakket daar niet? Het pakket moet eerst bij Selektvracht worden aangemeld. Hoe lang gaat dat duren? Dat kan ik niet met zekerheid zeggen, maar het kan 7 dagen duren. 7 dagen? Voor een pakket dat al in Den Haag was, nu terug moet naar Utrecht, om vervolgens weer naar Den Haag verstuurd te worden. En dat alles zonder mij op de hoogte te houden natuurlijk, informatie over je eigen al lang en breed betaalde pakket kost 40 ct per minuut plus extra kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon. En de enige informatie die ze dan voor je hebben, is dat ze het ook niet weten.

Kortom, ik bestel nooit meer via DHL/Selektvracht, wat een incapabel achterlijk zooitje is het daar. Ongeveer een jaar terug eenzelfde probleem gehad met DHL/Selektvracht, maar ging er toen vanuit dat het om een incident ging. Als ik deze en andre sites lees, had ik beter moeten weten.

Gewenste Oplossing:

Als ik kies voor een zending via DHL, dan verwacht ik een zending via DHL, en niet via een of ander groepje huismoeders die duidelijk geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Ik ben tevreden als ik mijn pakket überhaupt nog krijg, maar ik zal nooit meer DHL kiezen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

13 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

13 jaren geleden - Ik heb DHL een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

13 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

13 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 11 februari 2013 om 08:44 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste klant,

Wij vinden het heel vervelend voor u dat uw zending nog niet heeft ontvangen. Uw zending is echter verstuurd via DHL Paket. Wij, DHL Express, leveren geen zendingen af die via DHL Paket zijn verstuurd. Dit wordt doorgaans door PostNL of Selektvracht gedaan. Wanneer het om Selektvracht gaat, zal dit via een scan worden weergegeven op de traceerpagina van DHL Paket. Op het moment dat dit niet wordt weergegeven gaan wij ervan uit dat de zending door PostNL wordt aangeboden. Omdat het bij uw zending niet staat aangegeven wordt uw zending door PostNL aangeboden.

Wij raden u aan om contact op te nemen met PostNL.

Met vriendelijke groeten,

DHL Express Webcare Team

Reactie van de melder van de klacht

13 jaren geleden - Zogenaamde oplossing van DHL? Bel PostNL nog maar eens voor 45 ct p/m. Is geen oplossing, zoals ik al zei, waardeloos bedrijf.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM