Klacht: Vermiste pakketjes (teller staat op 3!)

WendyLispet op 29 juni 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

DHL zou 3.5 week geleden een pakketje hebben afgeleverd bij onze buren. Pakketje lag niet bij de buren. Contact opgenomen met DHL en onderzoek was negatief. Contact gezocht met de verkoper en ook zij een onderzoek laten uitvoeren, uiteraard ook negatief. Dus bestelling opnieuw verstuurd. Zou vorige week woensdag (20-6-2018) geleverd worden tussen 11-15, om 18u nog niemand. Opnieuw contact mer DHL, bleek bezorger niet vertrokken te zijn. Link gekregen om nieuwe leverafspraak te maken, aangegeven bij servicepunt te laten bezorgen…. status is sinds donderdag 27-6 nog steeds ‘vertraging 1 a 2 dagen, planning wordt gemaakt’ opnieuw contact gezocht met DHL. Pakketje ligt niet op het depot, noch op het servicepunt. Dus wéér verdwenen. Weer contact gezocht met de verkoper maar dat loopt nog. Vandaag zou er een nieuwe levering komen, zelfde leverancier andere bestelling, van DHL tussen 11-15, het is nu 18.45 en weer niets. Opnieuw contact gezocht met DHL, nu wachten op antwoord….. ik ben er nu klaar mee, vandaar mijn klacht op dit medium.

Gewenste Oplossing:

Ik ben pas tevreden als mijn pakketjes terecht zijn en ik eindelijk mijn bestellingen heb waar ik veel geld (voor mijn doen) voor heb betaald.

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 29 juni 2018 om 14:48 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Lispet,

Bedankt voor uw bericht.

Uiteraard schrik ik van uw verhaal. Er lijkt in korte tijd wel veel mis zijn gegaan met zendingen aan uw adres. Mijn excuses voor het ongemak.

Ik heb de twee door u genoemde zendingen, JVGL06051726054145635129 en JVGL06051726507071919340 erbij gepakt.

Het allereerste dat mij opvalt is dat er voor deze zendingen géén door de verzender opgestart onderzoek in ons systeem is te vinden. Zending JVGL06051726054145635129 heeft de status bezorgd op 28 juni. Dit pakket heeft u dus gisteren ontvangen, nadat u hier uw klacht had geplaatst.

Zending JVGL06051726507071919340 is de oudere zending van dezelfde leverancier. Deze is inderdaad helaas niet te traceren. Er is echter ook geen onderzoek naar opgestart door de verzender. Ik adviseer u de verzender te vragen dit alsnog te doen. De verzender hoort u niet naar ons terug te verwijzen, want het is aan de verzender - als de partij die ons inhuurt en betaalt - om het bij ons aan te kaarten als de bezorging niet goed verloopt. De verzender mag u daar niet voor verantwoordelijk maken, maar moet dat samen met ons voor u in orde maken.

Met vriendelijke groet,

Harald
Webcare DHL Parcel Nederland

WendyLispet

Heeft op 29 juni 2018 om 17:40 geantwoord

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

Het pakket wat als bezorgd staat op 28 juni is niet door ons ontvangen, noch een briefje in de bus dat het bij buren bezorgd zou zijn. En op het tijdstip van bezorgen zoals erbij staat 20.06u waren wij gewoon thuis en we hebben echt niemand aan de deur gehad. Dus dat is al vreemd. En ik heb de verzender wel degelijk een paar maal een verzoek gedaan om dit uit te laten zoeken, maar tot op heden wordt er niet thuis gegeven. Ze zullen wel denken dat ik de boel besodemieter omdat die zending die niet te traceren is een 2e verzending al is dezelfde bestelling. Dit omdat de 1e verzending bij de buren afgeleverd zou zijn en daar niet bleek te liggen en hier ook een negatief resultaat uit het onderzoek kwam. Ik zit dus nu met de handen in het haar omdat ik een hoop geld uitgegeven heb voor beide bestellingen maar ondertussen met lege handen sta. Ik zal maandag de leverancier maar weer eens gaan bellen want dit schiet niet op zo. Hoofdpijn krijg ik hiervan...

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Ondertussen op miraculeuze wijze beide pakketjes binnen gekregen. Beide bezorgd op een ander adres zonder briefjes in de brievenbus. Miss is het handig als de bezorger hier op gewezen wordt zodat de geadresseerde op de hoogte is waar hun levering bezorgd is? Heb nu tenminste nog eerlijke buren die het zelf maar kwamen brengen omdat wij het niet kwamen halen. Tja als je niet weet waar het is....

Alle klachten die gemeld zijn door