Klacht: Verkeerd pakketje achtergelaten

Fred W op 06 april 2022 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wij verwachtte een pakketje , bij thuiskomst bleek dat er een pakketje bij de buren was achter gelaten , maar dat was een pakketje van een compleet ander adres en huisnummer .
Gedacht dat de chauffeur daar wel achter zou komen tijdens zijn verdere rit , want ons pakketje lag nog in z’n wagen en hij moest een pakketje missen wat hij verkeerd had bezorgd .
Wij hebben via de DHL chat geprobeerd het een en ander te achterhalen ..ergenis wat die chat betreft , ook werd er aangegeven dat een klacht ingediend moest worden bij de afzender.?? te gek van woorden.
Ook de chauffeur niet meer terug gezien en ook de volgende dag niet .
Toch via de chat gevraagd of klantenservice met ons contact zou willen opnemen ..de reactie was ..Nee u moet ons maar bellen ….ongelooflijk dit , ook al omdat je daar dan €1.00 voor in rekening gebracht word buiten je normale belkosten.
Kregen 2 dagen later bericht dat de DHL chauffeur bij ons was langs geweest met ons pakje ..waren allebei thuis , niemand gezien en ook geen briefje dat het bij de buren zou liggen ..erg ongeloofwaardig …
Even later een bericht dat DHL ons pakje had afgegeven bij een service punt .
Daar hebben wij het pakketje opgehaald.
Met het verkeerd bestelde pakje daar gevraagd dit aan de chauffeur mee te geven .
Er werd mij verteld meerdere klachten over DHL te krijgen ..en ook dat ze het pakje niet konden aannemen omdat het al gescand was geweest….en ook niet zo aan de chauffeur kon worden meegegeven ..
Op mijn vraag wat dan werd gezegd het zelf te gaan bezorgen of maar kijken wat u er mee wilt doen en desnoods weg te gooien ??
Mijn ergenis over DHL is het feit dat er betaald moet worden om hun klantenservice te kunnen bellen ,zij weigeren om de klant terug te bellen , en er ook geen mogelijkheid is om schriftelijk een klacht in te dienen .
Eigenlijk een goede zaak voor het TV programma Radar …
Hopelijk krijg in nog een reactie over deze melding.

Gewenste Oplossing:

Dat er op de website van DHL , een klachtenformulier beschikbaar is , en daarbij dat er ook geen betaling nodig is om klantenservice te kunnen bellen.
Ook het feit dat bij klachten de afzender dit moet aankaarten is van de gekke , want ze gaan ervan uit dat dit webshops zijn , terwijl particuliere afzenders tegen de zelfde problemen aanlopen .

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

3 jaren geleden - Goedemorgen, Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend dat de levering mis is gegaan, waardoor u in het bezit bent van een pakket van iemand anders. Begrijpelijk dat u dit bij ons meldt. Heeft u voor mij het zendingsnummer van het verkeerde pakket? U kan het zendingsnummer vinden op het label onder de barcode en het begint vaak met 3S, JVGL, JJD of bijvoorbeeld CY. Met behulp van het zendingsnummer kan ik even met u meekijken. Het klopt daarnaast dat een telefonisch gesprek met ons 1 euro kost. Ik kan goed begrijpen dat u liever gratis contact met ons opneemt. Dit is mogelijk door ons te benaderen via de chat of social media: https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/support. Mijn excuses voor al het ongemak. Met vriendelijke groet, Sam DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht Fred W

3 jaren geleden - De uitleg hier boven ..begrijpelijk dat u dit bij ons meld …via de chat is dat gewoon irritant gezien de vragen en antwoorden die niet stroken met het geen wat we melden .,vandaar dat we verzochten of klantenservice ons wilde bellen. Dan word er gezegd ..nee dat doen we niet U moet ons bellen ( €1.00 betalen) , de omgekeerde wereld . Ook het feit dat bij klachten de afzender dan maar die klacht moet indienen , daar word niet op in gegaan . Ook het feit dat er op de site van DHL,geen mogelijkheid is om een schriftelijke klacht in te dien , word niet op gereageerd . Ondertussen heb ik het pakketje weer aan een chauffeur mee kunnen geven …een week nadat ik geprobeerd heb dat via DHL klantenservice te doen . Nogmaals een erg onbevredigde reactie . Praten ze over wat vervelend dat er een verkeerde levering is .. VERVELEND is dat er zo slecht met DHL is te communiceren dan €1,00 te betalen om hun te mogen bellen ..Waarom die €1.00 …gaat niet om het geld maar om het principe dat er betaald moet worden om klantenservice te mogen bellen . Mvrgr. Fred

Bericht van DHL

3 jaren geleden - Goedemorgen, Ik kan me voorstellen dat u liever gratis geholpen wordt. Via de Live Chat en social media krijgt u dezelfde hulp. Mocht u het willen help ik graag nog met het verkeerd geleverde pakket. Hiervoor ontvang ik dan graag het zendingsnummer. Deze vindt u terug op het label, onder de barcode, zoals mijn collega ook heeft aangegeven. Ik hoor graag van u. Met vriendelijke groet, Maud DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht Fred W

3 jaren geleden - Beste Sam , lees eerst goed het antwoord wat ik op de mail van je collega Maud heb gestuurd ….had verwacht een beter antwoord te krijgen op de vragen , Nogmaals pakketje is aan de chauffeur meegegeven , chat is uitermate irritant en geeft geen oplossing . Geen klachtenformulier op de website … Ergerlijk jullie “klanten” service Mvrgr. Fred

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 06 april 2022 om 09:16 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Gelukkig is het pakket inmiddels weer meegegeven aan de bezorger. Onze excuses voor deze mindere ervaring. Mocht u nog vragen hebben, dan weet u ons te vinden. Ik wens u ondanks dit nog wel een fijne dag.

Met vriendelijke groet,

Jim
DHL Parcel Webcare

Fred W

Heeft op 06 april 2022 om 11:06 geantwoord

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

Krijg gewoon geen antwoorden op mijn vragen ..echt irritant en een waardeloze klantenservice DHL , die de klant niet serieus schijnt te nemen

Alle klachten die gemeld zijn door Fred W