Klacht: Verkeerd adres?!

op 14 augustus 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vandaag zou tussen 18:00 en 21:00 een pakketje worden bezorgd. Een paar minuten na zessen even kijken naar de track and trace site (kijken of er al een wat meer accuratere tijd beschikbaar is). Tot mijn verbazing zie ik dat de bezorger enkele minuten geleden heeft aangegeven dat het een foutief adres betrof (wat dus niet klopt). Meteen met de klantenservice van DHL gebeld om te kijken of er nog snel wat te regelen viel (én hoe dit fout heeft kunnen gaan). Wat bleek? De bezorger heeft een verkeerde barcode gescand (!) en daar viel niks meer aan te doen, dus het pakketje gaat retour naar de verzender….

Op persoonlijk niveau dat het pakketje alsnog bezorgd word. Maar dat er geen correctiemechanisme intern is bij DHL (dus als een ding fout loopt, dan loopt alles fout) lijkt mij zorgelijk, het lijkt mij verstandig als DHL hier eens over nadenkt.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 14 augustus 2019 om 12:30 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw melding. Ik zie inderdaad dat de bezorger dit onterecht als adres onbekend heeft genoteerd. Bij deze melding gaat het pakket helaas onherroepelijk retour. Ik kan het pakket helaas niet opnieuw bij u aan laten bieden.

Ik adviseer u bij uw verzender aan te geven dat het pakket onterecht retour is gestuurd. Uw verzender kan dit verder met ons afhandelen.

Mijn excuses voor het ongemak.

Wendy
DHL Parcel Webcare

Heeft op 14 augustus 2019 om 15:23 geantwoord

Beste Wendy,

Dank voor je bericht. Naar mijn mening is het bizar dat DHL niet meer grip heeft op zijn procedures en dus niet tussentijds kan ingrijpen. Het probleem is dus niet opgelost. Voor een groot bedrijf als DHL lijkt mij dit bijzonder treurig.

Michel.

Alle klachten die gemeld zijn door Michel LB