Klacht: Veel te late bezorging Frachtbrief 7644807251

op 15 april 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn zoon wonende in Steinebach (in Zuid-Duitsland) wilde maandag 2 april een pakketje (50 gram) bij mij laten bezorgen dat ik persé vóór woensdag moest ontvangen teneinde voor mij extra kosten te voorkomen.
Hij moest daar extra (totaal € 47,90) voor betalen, maar dan zou ik het pakketje met absolute zekerheid vorige week dinsdag 3 april ontvangen.
Ik ben de hele dinsdag thuisgebleven, maar heb niets ontvangen.
Na vele omzwervingen door heel Europa werd het pakketje eindelijk op vrijdag 5 april om 17:30 uur bezorgd. Dus pas aan het einde van de 4e dag i.p.v. de 1e dag. Ik heb dus toch veel extra kosten moeten maken.

Gewenste Oplossing:

Ik ben pas tevreden als:
- mijn zoon de door hem gemaakte kosten € 47,90 heeft terug gekregen nu DHL de overeengekomen service niet heeft geleverd en derhalve sprake is van wanprestatie.
- mij een behoorlijke tegemoetkoming in de door mij als gevolg van deze wanprestatie gemaakte kosten wordt betaald.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 week geleden -

Reactie van de melder van de klacht Theo Koning

1 week geleden - Geachte DHL Webcare, Mijn zoon en ik hebben geen traceercode kunnen vinden. Mijn zoon heeft vanuit Duitsland het pakketje kunnen volgen met het shipment number 7644807251. Op de DHL Shipment Waybill staat daarbij de volgende tekst: Quote this shipment number in any enquiry. Met vriendelijke groet, Theo Koning

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 15 april 2019 om 09:32 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Heeft op 15 april 2019 om 15:13 geantwoord

Mijn zoon heeft niet op 2 april, maar op 1 april verzonden. Hem werd gegarandeerd dat ik het pakketje op 2 april zou ontvangen. Voor die garantie moest hij een extra hoog bedrag (€ 47,95) betalen.

Alle klachten die gemeld zijn door Theo Koning