Klacht: Valse beschuldiging en valse beloftes

Gerrit Zantinge op 12 juni 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Gisteren (09-06-2017) Zouden wij een bestelling krijgen via DHL. Het zou bezorgt worden tussen 14.00 uur en 18.00 uur. Uiteraard waren we tussen deze tijdstippen thuis en de deurbel werkt ook. Op de Track and Trace gekeken en daar stond dat we \”niet thuis waren\”. Vreemd en heb dus de deurbel gecontroleerd en deze werkt optimaal.Het schoot me in het verkeerde keelgat dat er schijnbaar als enige conclusie mogelijk is dat we \”niet thuis waren\”. Dat waren we wel en dus vind ik dit een valse beschuldiging. Contact via de telefoon kan alleen tegen betaling van een Euro….Desondanks toch gedaan en daar werd gezegd dat er een briefje in de bus zou moeten zitten. Dit bleek ook niet het geval;. Weliswaar kreeg ik excuses en er werd de belofte gedaan dat het vandaag tussen 09.00 uur en 13.00 uur zou worden bezorgd. Tot mijn stomme verbazing zie ik per ongeluk op de mail dat het tussen 11.00 uur en 15.00 uur bezorgd gaat worden.Ik heb ze gemaild want ik ga niet nogmaals een Euro geven om contact met ze te mogen hebben. Ik heb gezegd dat ik na 13.00 uur niets meer aan neem en dat de zending retour kan wat mij betreft.
Het is inmiddels 13.00 uur geweest en ik heb nog niets ontvangen.

Gewenste Oplossing:

Als DHL uitgebreid excuses aanbiedt. Hoewel ik geen zaken meer wil doen met dit bedrijf.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 12 juni 2017 om 14:57 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,
Bedankt voor uw bericht.
We verwachten inderdaad wel van onze bezorgers dat ze alle pakketten na behoren afleveren binnen tijdsindicatie. Onze excuses dat de levering vrijdag niet is gelukt. We zullen dit met desbetreffende bezorger opnemen. We willen u bedanken voor uw melding. We verwachten in de toekomst een betere levering te kunnen verzorgen.
Met vriendelijke groet,
Lea
DHL Parcel Webcare

Gerrit Zantinge

Heeft op 12 juni 2017 om 15:09 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ik ga hier niet mee akkoord omdat er alleen aandacht is voor het feit dat de bezorger fout was.
Zoals ik al eerder aangaf vind ik het vreemd dat ik een Euro moet betalen om hen te mogen spreken. Bovendien werd er tijdens dat telefoongesprek beloofd dat het de volgende dag tussen 09.00 en 13.00 uur bezorgd zou worden maar dat werd onaangekondigd veranderd naar tussen 11.00 uur en 15.00 uur.
Dit is een standaard \"excuus\" briefje waarin uit niets blijkt dat men het ook maar begrepen heeft of serieus neemt.
Ik vraag me af wat het nut van het bellen (voor een Euro) is omdat ik me als klant geschoffeerd voel.
Ik wens gewoon niet vals beschuldigd te worden en daar lees ik niets over. Vrijdag was er volgens hen maar een conclusie en dat was dat er niemand thuis was. Een andere optie was er niet. Ik ben nog steeds razend hierover. Ik heb de afzender overigens in kennis gesteld en deze heeft een melding gedaan naar het hoofdkantoor.

Alle klachten die gemeld zijn door