Klacht: twee retouren worden door DHL sorteercentrum Hengelo gegijzeld, noch sturen ze de pakketjes door, noch retour afzender

deventerkoek op 03 juli 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

ik heb twee pakketjes via DHL geretourneerd aan Bestseller. Atlhans, geprobeerd. Aangezien de verwachte retourmelding van Bestseller uitbleef, heb ik aan de hand van de trackentrace nummers inmiddels 3x telefonisch contact gehad met DHL en ook Bestseller. DHL zegt dat de pakketjes liggen in hun sorteercentrum te Hengelo. Maar daar liggen ze en gaan dus niet retour naar Bestseller. DHL beweert dat Bestseller klant is en onderzoek moet instellen. Bestseller zegt: nee, sinds kort werken we met Post.nl, we hebben geen contract met DHL en dus moet je bij DHL zijn. DHL gijzelt nu mijn retouren. Ze worden niet richting Bestseller doorgestuurd, noch op mijn verzoek retour naar mij gezonden. Noch kan ik zelf fysiek de pakketjes bij het sorteercentrum ophalen zodat ik ze zelf via Post.nl kan retourneren. Met de rug tegen de muur, beide organisaties bewegen geen millimeter de goede kant op en ik kan verder niets beginnen. Overigens zowel aan DHL als Bestseller de beide trackandtrace nummers doorgegeven, beide partijen weten dus waar de pakketjes zijn maar doen niets!! Ongelooflijk stupide.

Gewenste Oplossing:

OF DHL stuurt de pakketjes nu eindelijk door naar Bestseller. Sinds 18 juni 2018 liggen ze op sorteercentrum Slootstraat Hengelo te liggen. OF DHL stuurt ze retour naar mij. OF DHL geeft aan dat ik ze zelf fysiek kan ophalen op een dag en tijd zodat er beweging in de hele zaak komt. DHL gijzelt nu deze pakketjes onrechtmatig!

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 03 juli 2018 om 15:59 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Vervelende situatie inderdaad. Zonder zendingsnummer kan ik het niet exact inzien. Het is wel zo dat alle retourzendingen niet verder worden getraceerd dan het sorteercentrum. Ondanks dat u ziet dat de zending niet verder gescand is, betekend dit dan ook niet dat de zending nog in het sorteercentrum is.

Erg jammer dat Bestseller dit niet voor u wilt oppakken. Dit is namelijk niet uw verantwoordelijkheid. U heeft aan uw plicht voldaan tegenover de verkoper (Bestseller) door de zending in te leveren bij een DHL Service Point. Uw zendingsnummer is hier het bewijs van.

Wanneer Bestseller aangeeft de zending niet te hebben ontvangen, dan kunnen zij contact met ons opnemen voor een onderzoek. Nogmaals, hier staat u dan verder buiten. U heeft immers al aan uw plicht voldaan tegenover Bestseller.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Hartelijke groet,
Nikki van DHL Parcel
Klantenservice

deventerkoek

Heeft op 03 juli 2018 om 16:06 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

goedemiddag. Dank voor de reactie, maar hiermee is de zaak niet opgelost en zoals aangegeven, probeer ik wel de zaak verder op te lossen omdat Bestseller zegt dat het mijn verantwoordelijkheid is. Ik heb hierbij de 2 zendingsnummers:
3SDSP008516932
3SDSp008183556

Bestseller geeft aan dat ik de verantwoordelijkheid heb omdat ik per Post.nl had moeten retourneren. Dus die verantwoordelijkheid neem ik nu door onderzoek in te stellen. Met het antwoord dat u DHL me nu geeft kom ik alsnog niet verder, het blijft kastje en de muur. Dus als er nu van uitgaan dat die verantwoordelijkheid bij mij rust, wil ik nu graag weten hoe de twee pakketjes ofwel verder naar Bestseller doorgezonden worden of retour naar mij. Ik snap niet dat DHL deze pakketjes \"gijzelt\". Het feit dat u zegt dat ze niet in het sorteercentrum zijn, is nietszeggend. Ze zijn in elk geval niet retour naar Bestseller gezonden. Immers op 18/6 zijn ze reeds in sorteercentrum Hengelo aangeboden. We zijn nu ruim 2 weken verder. Zo lang is niet nodig om een pakketje in Nederland van A naar B te krijgen. Concreet: ik vraag u om mij te informeren waar de retourzendingen zijn, of deze nu richting Bestseller retour gaan of anders retour naar mij, zodat ik ze naar Post.Nl kan zenden. Het is een onjuiste aanname dat Bestseller onderzoek moet doen. Bestseller is GEEN KLANT van DHL en zegt dat ik dat moet doen. Gr. Antoinette Langenberg

Bericht van

6 jaren geleden - Goedemiddag, Hoewel de feedback-sectie van klacht.nl niet is bedoeld om inhoudelijk op de klacht in te gaan, reageer ik hier bij hoge uitzondering toch. Ik kan me uw verantwaardiging goed voorstellen, maar u bent in dezen bij ons echt aan het verkeerde adres. Zoals mijn collega al aangaf, zijn deze retourzendingen vanaf het sorteercentrum niet meer te traceren. Vanaf hun vertrek uit ons sorteercentrum vallen zij onder de verantwoordelijkheid van het bedrijf waaraan wordt geretourneerd en dat ook voor deze retouren betaalt, dus in dit geval Bestseller. Als Bestseller deze pakketten niet terug heeft ontvangen, is Bestseller de enige partij die hiernaar bij ons een onderzoek kan laten instellen. Dat kan namelijk altijd alleen de partij die voor een zending betaalt en dat is Bestseller. Als Bestseller aangeeft dat u in dit geval via PostNL had moeten retourneren, is dat tussen u en Bestseller. U bent klant van Bestseller en in die relatie kunnen wij ons niet mengen. Wij weten niet wat uw onderlinge afspraken zijn en welke voorwaarden daarvoor gelden. Wij gaan ook niet over de retourprocedure die een bedrijf wenst te hanteren, dat is tussen het bedrijf en de klant die daar een aanschaf doet. Hoe dan ook moet u zich voor alle aspecten voor deze zaak wenden tot het bedrijf waarbij u klant bent en waar u aan heeft betaald, dus Bestseller. Voor vragen over de retourzendingen kan Bestseller contact met ons opnemen en dit hoort bij hen bekend te zijn. Zo werkt het in de logistiek en hierop zijn geen uitzonderingen mogelijk. Mocht u nog meer uitleg nodig hebben, dan verzoek ik u vriendelijk om contact op te nemen via de gebruikelijke kanalen: https:www.dhlparcel.nlnlconsumentsupport. Met vriendelijke groet, Harald Webcare DHL Parcel

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - geachte heer, ondanks het feit dat ik het op prijs stelt dat u inhoudelijk reageert, wil ik toch benadrukken dat u, net als uw andere collega's in deze in feite het 'van het kastje naar de muur' principe hanteert. u geeft aan en ik citeer: vanaf hun vertrek uit ons sorteercentrum vallen zij onder de verantwoordelijkheid van het bedrijf waaraan wordt geretourneerd en dat ook voor deze retouren betaalt, dus in dit geval Bestseller. In dit geval is er niemand, maar dan ook niemand, die heeft geconstateerd dan wel vastgesteld, dat de beide retourzendingen daadwerkelijk uw sorteercentrum hebben verlaten. Ze kunnen evenzogoed nog in het sorteercentrum zijn en daarmee onder uw verantwoordelijkheid vallen, die u klaarblijkelijk net als uw collega's, niet wenst te nemen. Feit is: dat u claimt een professioneel logistiek bedrijf te zijn dat pakketjes vervoert Feit is: dat u verantwoordelijk bent voor de dienst(en) die u verleent: het vervoeren van pakketjes Feit is: dat Bestseller tot op heden geen ontvangst van twee op 8 juni per DHL aangeboden pakketjes heeft kunnen bevestigen Feit is: dat DHL bevestigt dat deze twee pakketjes op 18 juni bij het sorteercentrum in Hengelo zijn aangebodenbinnen gekomen Vraag is: nu dat Bestseller geen retourzendingen heeft ontvangen, en u wel de retourzendingen op 18 juni in sorteercentrum Hengelo heeft ontvangen: waar zijn deze pakketjes? er kan niet anders geconcludeerd worden dan dat u in deze kwestie niet presteert. Oftewel wanprestatie pleegt. U doet niet wat u als bedrijf belooft te doen: pakketjes van A naar B sturen. En terwijl u daar juist als professioneel logistiek vervoerder nu wel voor verantwoordelijk bent. Het is de wereld op z'n kop als u beweert dat dit een kwestie tussen koper en verkoper is. Langs deze weg stel ik DHL dan ook in gebreke. Ik stel u nog een keer in de gelegenheid om een onderzoek op te starten en daarmee aan uw verplichtingen als logistiek vervoerbedrijf te voldoen. Uiterlijk woensdag 11 juli 2018 wens ik een duidelijk en concreet antwoord te ontvangen waaruit duidelijk wordt: - wat de status van deze retourzendingen is en wanneer deze of aan Bestseller gezonden worden of aan mij geretourneerd worden. Voor de volledigheid merk ik nog op dat bij het uitblijven van de tijdige inhoudelijke reactie, zonder verder nadere aankondigen, alle noodzakelijke rechtsmaatregelen zullen worden getroffen om dit verzoek te effectueren. Alsdan zullen alle hieruit voortvloeiende kosten op u worden verhaald zoals onder andere de betekeningskosten, wettelijke rente, proceskostenvergoeding enz. mvg Antoinette Langenberg Duindoorn 33 7421 DD Deventer

Alle klachten die gemeld zijn door