Klacht: Twee keer zo hooge rekening dan afgesproken

op 16 juni 2012 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een schilderij naar America gestuurd. Het zou me 467,05 euro kosten. Uiteindelijk kreeg ik een factuur van 947,86 euro.

Na vaak en lang gebeld te hebben met DHL, beweert DHL dat het schilderij met verpakking 23 cm dik is. Het schilderij zelf is 5 cm dik. Wie zou er nou een schilderij 18 cm dik inpakken?
Ik heb opgegeven dat het pakket 10 cm dik is, terweil het zelfs iets minder dan 10 was(4mm).

Na een paar telefoon gesprekken met DHL werd mij verteld dat we er telefonisch niet uit zouden komen en of ik een brief wilde schrijven, dat wilde ik wel. Maar toen werd mijn 5 weken oude zoon ziek en ben ik de brief helemaal vergeten.
Twee weken later krijg ik een brief van DHL waar in staat dat ze mijn brief in goede orde hebben ontvangen, dat ze nog een keer naar de zaak hebben gekeken en dat ze toch niet akkoord gaan met mijn voorstel in de brief. De brief die ik niet heb gestuurd. Oftewel de telefoniste heeft doorgegeven dat ik een brief zou sturen, en daarop zonder verder onderzoek te doen hebben ze me automatisch een afwijzing gestuurd. Dus een brief schrijven heeft geen zin, ze kijken er niet eens naar.

Ik heb gevraagd of DHL me een bewijs kon laten zien dat het pakket idd 23 cm breed was, maar dat konden ze niet.
Nu krijg ik een brief van de incasso bureau met nog een 200 euro er boven op.

Ik begrijp niet dat DHL op deze manier zaken doet, ongelofelijk

Dat ik de afgesproken bedrag van 467,05 euro betaal.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 28 juni 2012 om 09:46 geantwoord

Beste klant,

Wij hebben het voor u uitgezocht en via de mail hierover op de hoogte gesteld.

Mocht u nog vragen hebben kunt u contact opnemen met onze klantenservice op gratis telefoonnummer 0800 - 0552, op werkdagen bereikbaar van 08:00 - 20:00 en op zaterdag van 09:00 - 14:00.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

DHL Express Webcare Team