Klacht: Tot 2x toe geen pakket aangekregen

Mike Oerlemans op 24 januari 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Het eerste pakket zou afgeleverd zijn op het huisadres maar er is niks afgeleverd. Op camerabeelden is op dat tijdstip wel een DHL-koerier gestopt en heeft gezocht in zijn wagen maar stapte vervolgens weer in en vertrok. Verzender heeft een onderzoek gestart en nogmaals het product opgestuurd. Dit is volgens DHL aangekomen in mijn regio op 16 januari maar daarna niks meer gehoord. Met de chat van DHL kom je al helemaal niks verder. Telkens dezelfde standaard antwoorden waar je niks aan hebt. De verzender zal het bedrag terugboeken maar het probleem ligt bij DHL!

Gewenste Oplossing:

Dat ze gewoon hun werk doen, afleveren volgens afspraak.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 jaar geleden - Goedendag, Bedankt voor uw bericht. Hartelijk dank voor het melden van uw klacht. Wat ontzettend vervelend om te lezen dat dit twee keer mis is gegaan. Op dit nummer kunnen we helaas niets vinden: 0000865511231468057. Is het wel correct? We kijken graag met u mee. Met vriendelijke groet, Jim DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht Mike Oerlemans

1 jaar geleden - Dit moet zendingnummer 00008865511231468057 zijn.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 24 januari 2023 om 11:31 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen Mike,

Bedankt voor uw bericht. Vreemd dat u deze zending niet ontvangen heeft. Ik adviseer u om in ieder geval even navraag te doen bij de naaste buren. Wellicht hebben zij het pakket voor u aangenomen.

Indien het pakket dan nog steeds niet terecht is, adviseer ik u dit te melden bij de webshop. Zij kunnen een onderzoek naar de aflevering van het pakket. Ik heb helaas geen inzicht in het onderzoek. Indien een onderzoek geen positief resultaat oplevert dan zal de zending met een claim worden afgehandeld tussen DHL en de webshop.

Mocht u onverhoopt toch merken dat de levering op uw adres niet goed verloopt, dan adviseer ik u dat altijd bij ons te melden via contact via onze chat. Een collega kan dan meekijken naar de betreffende zending.

Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Wendy
DHL Parcel E-care

Mike Oerlemans

Heeft op 24 januari 2023 om 13:32 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Dit is GEEN oplossing!
Zoals eerder vermeld zie ik op de camerabeelden op dat tijdstip een koerier van DHL aankomen, rommelen in zijn bus (kenteken VHH-80-N) en vervolgens zonder ergens aangebeld te hebben of afgegeven te hebben weer vertrekken. Nike heeft hierna nogmaals dezelfde bestelling verstuurd en deze was op 16-1-2023 aangekomen in mijn regio volgens de DHL-app. Deze zou 1 á 2 dagen vertraging hebben waar ik alle begrip voor heb maar ik heb daarna niks meer vernomen. Ik heb gisteren via de chat met DHL te horen gekregen dat er de laatste keer dat dit pakket gescand was op 18-1 was maar nu weet weer niemand waar dit gebleven is. Ondanks dat de fout bij jullie kenbaar is gemaakt moet ik de verzender weer opdracht geven om jullie een onderzoek hiernaar te laten starten. Hier kunnen jullie toch de koerier op aanspreken? Deze heeft toch op bezorgd gedrukt? Ik ben hier al zoveel onnodige tijd mee verloren en telkens krijg ik hetzelfde antwoord te horen waar ik niks mee kan. Nike heeft al aangeboden het aankoopbedrag terug te storten maar ik wil gewoon mijn bestelling ontvangen. Afgelopen vrijdag bestel ik in de avond een product bij Bol.com en deze kan wel gewoon binnen 24 uur door DHL bezorgd worden. Deze bestelling is ook gewoon eerst aangekomen in mijn regio. Ik begrijp echt niet waarom dit zo moeilijk moet zijn!

Alle klachten die gemeld zijn door Mike Oerlemans