Klacht: Toppunt asociale bezorger en vermist pakket

JasperAmsterdam op 28 augustus 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Gisteren de meest bizare ervaring met een bezorger ooit meegemaakt. Na toch al heel wat pakketjes te hebben ontvangen en vreemde ervaringen met bezorgers sloeg deze beste man gisteren alles.

Wordt aangebeld bij mijn appartementencomplex dus begroet de bezorgen en doe de deur beneden open zodat hij met de lift naar de tweede verdieping kan komen. Krijg gelijk de vraag of ik naar beneden kom of wat? Waarop ik reageer dat het volgens mij de bedoeling is dat die mijn pakket bij mijn voordeur op de tweede verdieping komt afleveren of als die echt te beroerd is om naar boven te komen het pakket in de lift kan plaatsen naar de tweede verdieping en ik het er dan daar zelf wel uit pak.

Waarop de beste man reageert, jij krijgt helemaal geen pakket meer en ik zie hem weglop via de intercom naar zijn bus. Vervolgens stap ik naar buiten op mijn gallerij met de vraag waar hij nou helemaal mee bezig is? Krijg nogmaals de reactie Jij krijgt helemaal geen pakket meer smijt vervolgens heel hard twee pakketten in zijn bus en scheld mij nog even stevig uit en rijdt weg.

Verbouwereerd de klantenservice van DHL twee keer moeten bellen, omdat ik na de eerste een vriendelijke dame aan de lijn te hebben gehad ik nadat zij de klacht ging registreren en uitzoeken hoe mijn pakket nog bij mij kon komen de verbinding verdween en ik een enquete kon invullen hoe de ervaring was met de klantenservice. Nogmaals gebeld, nogmaals de treactie dat dit niet de bedoeling was en dat ze dat nog nooit hadden meegemaakt de reactie dat er niet kon worden gegarandeerd dat dit pakket nogmaals bij mij aangeboden werd. Vervelende is dat het ook een pakket uit Duitsland is en nu door een man die weigert zijn werk fatsoenlijk weer wordt terug gestuurd om het vervolgens weer vanuit Duitsland hierheen moet komen. De heer die ik aan de telefoon had dacht wel dat het fatsoenlijk zou zijn als het nogmaals werd bezorgd omdat dit verhaal toch wel volgens hem op een werkwijgering leek.

Pakket staat nu bij de verzender op retour aangemeld. en vervelende is ook nog dat mijn vriendin (wat ik nog niet wist toen ik de klantenservice sprak) ook een pakket verwachten en deze nu ook zonder pardon door deze bezorger is gertourneerd omdat hij te beroerd was zijn werk af te maken vanaf de voordeur van het appartemencomplex tot aan mijn deur.

Hoe lost DHL dit wangedrag op? Hoe ontvang ik gewoon alsnog mijn pakket of kan tegenwoordig een ongaangepast persoon bepalen wie wel en wie niet een pakket ontvangt afhankelijk of hij daar zin in heeft? En hoe wordt opgetreden tegen dit soort gedrag en smijten met bestelde producten van anderen?

Gewenste Oplossing:

Dat deze twee pakketten alsnog worden bezorgt binnen maximaal 48 uur na deze bizarre ervaring. Garantie dat ik deze man nooit meer in mijn straat een pakket zie bezorgen van DHL eigelijk. Of een welgemeend persoonlijk excuus met uitleg waar dit bizarre gedrag vandaan is gekomen. En eigenlijk wel een tegoedoening voor deze dreigende bizarre ervaring met deze bezorger.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 28 augustus 2023 om 09:30 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Wat vervelend dat u zo’n slechte ervaring heeft gehad met onze bezorger. Uiteraard is dit niet de bedoeling en hiervoor wil ik u dan ook graag mijn excuses aanbieden. Onze bezorgers zijn het visitekaartje van DHL Parcel en wij verwachten dan ook dat zij zich te allen tijde representatief gedragen.

Uw klacht is door mijn collega reeds door gezet naar de Cityhub. De leidinggevende van de Cityhub zal de bezorger op dit gedrag aanspreken.
Ik kan helaas niet ingaan op uw verzoek om schadevergoeding. Wij hebben niet met u, maar met de verzender van het pakket een overeenkomst voor de levering van deze zending. Het is dan ook de verzender die bij ons kan reclameren als wij onze overeenkomst niet naar behoren nakomen.
Helaas zit uw zending al in het retourtraject, dat kan ik niet wijzigen of stop zetten.

Ik wil u adviseren contact op te nemen met de verzender. De verzender kan u mogelijk de zending opnieuw toesturen, of u eventueel het aankoopbedrag terugbetalen.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,

Vriendelijke groet
Lisa
DHL Parcel E-care
https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/support

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

JasperAmsterdam

Heeft op 28 augustus 2023 om 15:07 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Zoals telefonisch ook al overheen gekomen is er nul oplossing vanuit DHL. Makkelijke excuses en doen er verder niks mee. Aanspreken op gedrag is geen optie voor deze belachelijke werkweigeraar. Dus nee geen akkoord en met de verzender al anders overheen gekomen.

Alle klachten die gemeld zijn door JasperAmsterdam