Mijn Klacht:
Pakket met kristallen kroonluchter op 25-04-2018opgestuurd naar Polen
In een ruime sterke doos, waarin een stalen industriële lamp was vervoerd met de nodige bubbel verpakking.
Pakket zou 2x aangeboden zijn, waarbij niemand thuis was. De derde keer zou het pakket geweigerd zijn door de ontvanger, die aangaf dat hij die bewuste dag thuis was en niemand van DHL heeft gezien.
Volgens mijn track and tracé gegevens, was het pakket naar het hoofdkantoor in Warschauw gestuurd.
Ik heb daarom contact opgenomen met de klantenservice van DHL en kreeg daar de opdracht zelf via de Poolse site een herplanning te regelen. Omdat ik geen Pools spreek heb ik contact gezocht met de Poolse ontvanger. Die heeft er alles aangedaan het pakket alsnog geleverd te krijgen.
Maar helaas het was inmiddels, bleek achteraf, in een retourproces aangemeld.
Op 29 Mei ontving ik het pakket retour. De stevige doos was aan de bovenkant opengemaakt en aan de achterzijde van boven naar beneden gescheurd. Dit was met veel plakband dichtgemaakt en de nodige etiketten hadden er ook voor gezorgd dat de breekbaar sticker nauwelijks meer zichtbaar was.
De mooie kroonluchter bleek totaal verruineerd. De messing onderrand is op 4 plaatsen ingedeukt en de messing bovenrand gebroken.Ook de kristallen pegels waren losgeraakt,
Ik heb een schadeclaim ingediend, foto’s voor en na de levering ingestuurd en de correspondentie van en met de Poolse ontvanger.
En oh ja, heeft u ook een aankoopbewijs.
Nee, dat heb ik helaas niet. Het betreft een lamp uit de jaren 70, die verkocht zou worden via een veilingsite . Alleen een pakbon heb ik ter beschikking. De lamp heeft toen ongeveer 400,00 gulden gekost.Ik heb daarom verzocht een schade expert langs te sturen om de juiste schade vast te stellen.
Volgens de klantenservice verleen ik dus niet voldoende medewerking om de klacht in behandeling te kunnen nemen en beroepen zij zich erop dat ik geen antiek of kunst had mogen versturen via DHL. Los nog van het feit dat de lamp niet antiek is, was ik daarvan ook niet op de hoogte.Je meldt het pakket via de website aan op gewicht en afleveradres. Gezien het feit hoe er met mijn pakket is omgesprongen, begrijp ik nu wel waarom er geen waardevolle spullen vervoerd mogen worden,
Zij hebben mij de verzendkosten inmiddels vergoed en daarmee de zaak afgehandeld. Zoek het maar uit beste klant met de door ons veroorzaakte en achtergelaten puinhoop.
De harteloosheid waarmee er met mijn zorgvuldig verpakte lamp en de klachtenafhandeling wordt omgegaan is werkelijke schandalig.
Nooit meer en mijn advies aan derden NIET verzenden met DHL.
Gewenste Oplossing:
Schadeloos worden gesteld voor de materiële schade en uit laten zoeken waarom er zo met andermans spullen wordt omgegaan.
Het verdriet en onmacht van de harteloze opstelling van de klantenservice kan worden verzacht als DHL zijn verantwoordelijkheid alsnog op zich neemt en service cq coulance laat zien.
