Klacht: Schandalige afhandeling van claim.

Wilma Van Lint op 14 juli 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Pakket met kristallen kroonluchter op 25-04-2018opgestuurd naar Polen
In een ruime sterke doos, waarin een stalen industriële lamp was vervoerd met de nodige bubbel verpakking.
Pakket zou 2x aangeboden zijn, waarbij niemand thuis was. De derde keer zou het pakket geweigerd zijn door de ontvanger, die aangaf dat hij die bewuste dag thuis was en niemand van DHL heeft gezien.
Volgens mijn track and tracé gegevens, was het pakket naar het hoofdkantoor in Warschauw gestuurd.
Ik heb daarom contact opgenomen met de klantenservice van DHL en kreeg daar de opdracht zelf via de Poolse site een herplanning te regelen. Omdat ik geen Pools spreek heb ik contact gezocht met de Poolse ontvanger. Die heeft er alles aangedaan het pakket alsnog geleverd te krijgen.
Maar helaas het was inmiddels, bleek achteraf, in een retourproces aangemeld.
Op 29 Mei ontving ik het pakket retour. De stevige doos was aan de bovenkant opengemaakt en aan de achterzijde van boven naar beneden gescheurd. Dit was met veel plakband dichtgemaakt en de nodige etiketten hadden er ook voor gezorgd dat de breekbaar sticker nauwelijks meer zichtbaar was.
De mooie kroonluchter bleek totaal verruineerd. De messing onderrand is op 4 plaatsen ingedeukt en de messing bovenrand gebroken.Ook de kristallen pegels waren losgeraakt,
Ik heb een schadeclaim ingediend, foto’s voor en na de levering ingestuurd en de correspondentie van en met de Poolse ontvanger.
En oh ja, heeft u ook een aankoopbewijs.
Nee, dat heb ik helaas niet. Het betreft een lamp uit de jaren 70, die verkocht zou worden via een veilingsite . Alleen een pakbon heb ik ter beschikking. De lamp heeft toen ongeveer 400,00 gulden gekost.Ik heb daarom verzocht een schade expert langs te sturen om de juiste schade vast te stellen.
Volgens de klantenservice verleen ik dus niet voldoende medewerking om de klacht in behandeling te kunnen nemen en beroepen zij zich erop dat ik geen antiek of kunst had mogen versturen via DHL. Los nog van het feit dat de lamp niet antiek is, was ik daarvan ook niet op de hoogte.Je meldt het pakket via de website aan op gewicht en afleveradres. Gezien het feit hoe er met mijn pakket is omgesprongen, begrijp ik nu wel waarom er geen waardevolle spullen vervoerd mogen worden,
Zij hebben mij de verzendkosten inmiddels vergoed en daarmee de zaak afgehandeld. Zoek het maar uit beste klant met de door ons veroorzaakte en achtergelaten puinhoop.
De harteloosheid waarmee er met mijn zorgvuldig verpakte lamp en de klachtenafhandeling wordt omgegaan is werkelijke schandalig.
Nooit meer en mijn advies aan derden NIET verzenden met DHL.

Gewenste Oplossing:

Schadeloos worden gesteld voor de materiële schade en uit laten zoeken waarom er zo met andermans spullen wordt omgegaan.
Het verdriet en onmacht van de harteloze opstelling van de klantenservice kan worden verzacht als DHL zijn verantwoordelijkheid alsnog op zich neemt en service cq coulance laat zien.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 14 juli 2018 om 13:14 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. DHL heeft diversen netwerken op het moment dat u waardevolle spullen moet versturen kunt u uiteraard altijd contact met ons op te nemen om te kijken wat hiervoor het beste netwerk is. U heeft gekozen voor onze standaard verzendwijze. Ik begrijp dat er helaas schade is ontstaan. Om een claim te kunnen afhandelen hebben wij uiteraard iets van een waardebewijs nodig. Heeft u het verkocht aan de ontvanger? Dan vermoed ik dat u hiervan wel iets van een verkoopbewijs heeft. Deze kunt u aan onze claimafdeling overhandigen. Ik heb helaas geen inzicht in de claim. U kunt uiteraard altijd bij onze claimafdeling u aanvullende informatie toesturen.

Met vriendelijke groet,

Miranda
DHL parcel webcare

Wilma Van Lint

Heeft op 14 juli 2018 om 17:44 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Dat had ik zelf ook kunnen bedenken, en uw claim afdeling zegt hetzelfde.
Nogmaals ik heb alleen een pakbon van de transactie.
Een waarde document heeft alleen zin als de juiste waarde wordt bepaald en niet het veiling bedrag.
Het overleggen bij waarde verzending is nieuw voor mij.
Wat hadden jullie dan meer kunnen bieden vraag ik mij af. Dus een standaard verzending betekent dat het risico hoog is dat een goed verpakt pakket gescheurd aankomt en de inhoud volledig verruineerd kan zijn.
Met UPS heb ik veel van waarde verzonden en het is tot op heden altijd goed en heel afgeleverd. Dus nooit meer DHL.

Alle klachten die gemeld zijn door