Mijn Klacht:
Tijdens het transport van houten spulletjes die we uit Cambodja hebben op laten sturen (met DHL) is waterschade ontstaan. De spullen zijn daardoor doorweekt, gebarsen en beschimmeld aangekomen. Na contact gehad te hebben met DHL blijkt dat ze de waarde van de goederen wel vergoeden, maar de transportkosten niet.
Nu gaat het om spullen die wij verkopen voor het goede doel. De volledige opbrengst van onze verkopen gaat naar projecten in Cambodja. Ik krijg zelf geen enkele vergoeding. Onlangs hebben we bijvoorbeeld een school gebouwd op het platteland waar op dit moment 120 arme kinderen gratis onderwijs krijgen.
Deze verliespost betekent feitelijk dat DHL als groot concern de winst inpikt die eigenlijk voor deze arme mensen was bedoeld. Dat is toch de omgekeerde wereld? Daarom ben ik echt erg geïrriteerd. Wij werken ons allemaal voor nop uit de naad om iets goeds te doen voor de wereld en DHL denkt makkelijk geld te verdienen terwijl tijdens het transport problemen zijn ontstaan. Ik heb er geen goed woord voor over.
Nu moet ik nieuwe producten laten komen om de kapotte te vervangen en dan verdient DHL er weer op… Ik begrijp niet dat dit zomaar kan, over de rug van de arme mensen die we zo hard proberen te helpen.
Het gaat om 191 euro aan verzendkosten, dat is voor ons een hoop geld! In deze tijd vind ik de houding van DHL echt ongepast. Ik hoop op coulance.
Dossiernummer (289123231) en zendingsnummer (6280361975)
Gewenste Oplossing:
Coulance, dwz 191 euro vergoeding

