Klacht: Retourzending foutief geleverd zonder Bedrijfsnaam te checken en correcte rechtsgeldige handtekening

op 09 februari 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een retourzending met DHL verstuur naar Duitsland. De retourzending is niet ontvangen door het te ontvangen bedrijf. DHL claimt echter dat het geleverd is. Een foto met een krabbel (niet een echter handtekening) is als bewijs aangeleverd.

Nu blijkt dat de, door mij, ingevulde postcode één foutief cijfer bevatte. (Allgauer str 53, 87458 Pfronten, Duitsland had echter Allgauer str 53,
87459 Pfronten, Duitsland moeten zijn). Het verschil in afstand is slechts 200 m van het bedrijf. Het merkwaardige is dat de foto met een krabbel wel de foutieve postcode weergeeft. Er is dus niet gecheckt of het wel het juiste bedrijf betrof.

Ik vind het merkwaardig dat een pakket afgeleverd wordt zonder de bedrijfsnaam te checken met de representantgeadresseerde die aftekent voor ontvangst. De handtekening is niets meer dan een krabbel en is dus niet een rechtsgeldige handtekening voor ontvangst.

Ook de claim afhandeling is zeer gebrekkig zo niet knullig;
– een niet functionerende website waarbij geen atie bericht van een ingediende claim wordt verstuurd (niet echt klant vriendelijk en wat dus leidt tot het meerder keren indienen van dezelfde claim)
– Er zijn wel geteld 27 emails over en weer zijn gestuurd met verschillende boodschappen. Pakket was aanvankelijk afgeleverd in Galveston, TX, USA maar later bleek het toch afgeleverd te zijn in Duitsland.

De retourzending alsnog geleverd wordt op het juiste adres en bij het juiste bedrijf. Indien dit niet mogelijk is eis ik een vergoeding (de waarde van de retourzending à € 129,00).

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 09 februari 2019 om 12:05 geantwoord

Beste heer Alkemade,

Bedankt voor uw bericht.

Ik zie dat onze afdeling Claims al een onderzoek heeft verricht naar deze zending en uw claim heeft beoordeeld. Aangezien u zelf het label voor deze zending heeft aangemaakt en daarop de verkeerde postcode heeft vermeld, heeft de afdeling Claims uw claim afgewezen. Ik kan mij voorstellen dat dit u teleurstelt, maar kan hieraan helaas voor u niets veranderen.

Als medewerker van de klantenservice kan en mag ik de oordelen van onze specialisten van de afdeling Claims niet overrulen. Mocht u het niet met hen eens zijn, dan kunt u dit het beste rechtstreeks aan hen kenbaar maken. Ik zie dat u dit gisteren inmiddels per e-mail heeft gedaan en vertrouw erop dat onze afdeling Claims de door u verwoorde feedback zondermeer ter harte zal nemen.

Harald
Webcare DHL Parcel

Heeft op 09 februari 2019 om 21:43 geantwoord

Bedankt voor uw reactie, maar u gaat totaal voorbij aan het feit dat ontvanger niet gecheckt wordt op bedrijfs naam en hand tekening.
Zeer teleurstellend.
John Alkemade.