Klacht: Retourzending

op 12 mei 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 7 april heb ik een pakket verstuurd met verzendnummer JVGLOTC0030317289 dat niet is aangekomen bij de geadresseerde.
Nu is het pakket al 5 maal gescand op het sorteercentrum maar wordt daar vast gehouden in afwachting van data.

Op 14 april heb ik een claim ingediend die eind april afgewezen werd omdat het pakket naar mij teruggezonden zou worden.

4 mei heb ik wederom een claim ingediend waarop nog steeds geen antwoord gegeven is.

Wel heb ik ondertussen van de “klantenservice” begrepen dat het retour zenden van een pakket ongeveer 14 dagen gaat duren en dat ik in de tussentijd geen claim kan indienen.

Well is het bijzonder irritant dat de communicatie met DHL bijna onmogelijk is en alleen via een betaalde lijn kan.

Als ik een duidelijk antwoord heb op de vraag waarom en wanneer het pakket is teruggestuurd.
Als ik contact krijg met een medewerker die mij wel kan uitleggen waar het pakket zich momenteel bevindt en wanneer ik het kan terug verwachten.
En als ik niet steeds een betaalnummer hoef te bellen waar de medewerkers me ook niet verder kunnen helpen.
Dat er eindelijk een antwoord m.b.t. mijn claim komt.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 12 mei 2020 om 12:19 geantwoord

Goedemiddag,
Bedankt voor uw bericht. Jammer dat het zo is gelopen uiteraard.
Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd. Het pakket lijkt op 1 mei retour gegaan te zijn en verwacht ik binnen 10 werkdagen in totaal retour? Zo niet? Trek dan even aan de bel bij ons en laat ons een onderzoek opstarten in dat geval. U kunt ook via Facebook of twitter contact opnemen of via de livechat functie op onze website, deze wegen zijn allemaal gratis. Op de terugweg is het voor ons echter niet mogelijk het pakket exact te traceren, omdat het allemaal handmatig gaat. Voor nu zullen we het nodig even moeten afwachten.
Nikki
Webcare DHL Parcel Nederland

Alle klachten die gemeld zijn door Willvandervliet