Klacht: Retour zending bijna 10x zo duur

op 07 november 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Wij hebben een bestelling gedaan bij een winkel in Duitsland. Gevraagd naar de verzendkosten en of het pakket retour kon. De verzendkosten waren € 11,90 en indien het niet paste, mochten we het retour sturen. Helaas het bestelde paste niet en hebben we in de originele verpakking retour gestuurd. Voor het gemak hebben we de ticketprinter bij mijn man op het werk mogen gebruiken. Uiteindelijk kregen we de rekening van de retour zending van € 104,97!
Het blijkt dat DHL de afmeting van het pakket 69x50x54 heeft omgerekend naar 47 kg. Dit terwijl het pakket nog geen 10 kg woog.
Als laatste reactie ontvingen wij dat DHL hier echter geen coulance op kan uitkeren omdat de tarieven zoals deze bij het bedrijf van uw man geimplementeerd staan juist gehanteerd zijn en dit eigenlijk een particuliere zending is welke via het zakelijke netwerkt wordt retourgezonden.

Wanneer het bedrag voor een pakket (5-10 kg) van € 22,- in rekening wordt gebracht in plaatst van de € 104,97!

6 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

6 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

6 dagen geleden - Goedemiddag,Bedankt voor uw bericht.U geeft aan te veel verzendkosten te hebben betaald voor een retour zending naar Duitsland. Wat ontzettend vervelend om dit te vernemen. Er lijkt iets niet helemaal goed te zijn gegaan. Dat is namelijk een erg hoog bedrag voor een pakket naar Duitsland. Hierbij moet ik wel zeggen dat uw pakket iets groter was dan toegestaan. Onze maximale afmetingen zijn namelijk 80x50x35. Mogelijk is hier het probleem ontstaan.Gek genoeg kan ik nergens vinden om welke zending dit gaat. Heeft u het pakket al retour gestuurd en heeft u het verzendlabel aangeschaft via de website van DHL? Als u mij kan voorzien van het traceernummer, kijk ik graag naar wat ik voor u kan doen.Met vriendelijke groet,Roos Webcare DHL Parcel

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 07 november 2019 om 12:46 geantwoord

Goedendag,

Dat is uiteraard erg vervelend om te vernemen dat dit zo is gelopen, ik kan me voorstellen dat u hiervan baalt en dit graag opgelost ziet worden. Met betrekking tot deze situatie en de verzendkosten zal de opdrachtgever en de betalende partij richting DHL oftewel de verzender, contact moeten opnemen met DHL Duitsland om dit uit te zoeken en om hier een verzoek tot vergoeding van in te dienen.

Mike

Alle klachten die gemeld zijn door Anne Janssen