Klacht: retour gezonden pakket en tot 2 keer toe geen reactie van de klantenservice

bezorgcode UA4666QD op 16 januari 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
βœ… Klacht opgelost op 16 januari 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste P. van den Berg, Wat vervelend om te horen dat u uw pakket niet had ontvangen! Volgens mijn gegevens zou het pakket 4 maal zijn aangeboden en is het de 24e retour gestuurd naar de Makro. Mogelijk is er...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 16 januari 2015

Een klant heeft een klacht ingediend over DHL, waarbij een pakketje van de Makro niet op de verwachte dagen is bezorgd. Ondanks dat de klant speciaal thuisbleef voor de levering, werd het pakket retour gestuurd zonder dat er een goede communicatie van DHL plaatsvond. De klant heeft geprobeerd contact op te nemen met Makro, maar zij kunnen het pakket niet traceren. De klacht is inmiddels opgelost.

Mijn Klacht:

Vrijdag 19 december vond ik een bericht bij de post met de mededeling dat DHL die dag was langs geweest met een pakketje van de Makro. De zaterdag erna zou opnieuw bezorgd worden tussen 9 en 13 uur, maar dat is niet gebeurd (zonder bericht). Dinsdag 23 december vond ik een bericht bij de post dat DHL die dag 2 keer was langs geweest en niemand hadden aangetroffen en dat het pakketje retour was gestuurd naar de afzender, Makro. Ik was die dag gewoon aan het werk en kon bovendien niet weten dat DHL die dag langs zou komen nu ik DHL de zaterdag ervoor had verwacht en DHL zonder bericht toen niet is langs geweest, terwijl ik toen speciaal voor dit pakketje ben thuisgebleven. Ik heb Makro gemaild, maar zij kunnen het pakketje niet traceren en dus niks voor me doen. Omdat ik graag zou willen weten hoe ik in het bezit zou kunnen komen van mijn pakketje (mijn adres is Waldeck Pyrmontkade 104, 2518 JR Den Haag en de bezorgcode voor mijn pakket is QA6027PR) heb ik de dhl klantenservice 2 keer gemaild. Ik heb daarop geen enkele reactie ontvangen. Graag zou ik in contact willen komen met dhl om dit op te lossen.

Met vriendelijke groet,

P. van den Berg

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden zodra ik in het bezit ben van mijn pakketje.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 16 januari 2015 om 12:22 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste P. van den Berg,

Wat vervelend om te horen dat u uw pakket niet had ontvangen! Volgens mijn gegevens zou het pakket 4 maal zijn aangeboden en is het de 24e retour gestuurd naar de Makro. Mogelijk is er wat mis gegaan aangezien u al aangeeft dat er geen bezorgbriefjes zijn achtergelaten, behalve op de eerste en laatste bezorgdag. Ik zal hierover intern een klacht voor u indienen.

Het pakket is de 24e weer in ons centrale sorteercentrum aangekomen. Van hier gaat het door naar de leverancier (de Makro). Die zou uw pakket dus inmiddels allang weer retour moeten hebben. U kunt het beste hierover nogmaals navraag doen bij de Makro. De Makro kan op hun beurt intern bij ons navraag doen indien ze het pakket niet retour hebben ontvangen. We kunnen dan voor hun uitzoeken waarom het niet met hun retourleveringen mee is gegaan.

Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
David

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk β€” niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM