Klacht: regelmatig pakjes half bezorgen

Peter Witteveenplein op 03 maart 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

W.G.Witteveenplein Rotterdam: pakjes bezorgd bij appartementengebouw worden niet aan de voordeur gebracht, maar zonder aanbellen of andere waarschuwing achtergelaten in de semi-openbare toegangshal van het appartementencomplex.
Soms waarschuwen goede buren, soms moet ik zelf maar eens beneden gaan kijken of er al bezorgd is, als dat via email wel beweerd wordt.
Dit halve bezorgwerk is ergerlijk, de pakjes zijn een tijd onbeheerd en onbeschermd, en ik moet zelf de kou in en naar beneden om te kijken of ze er al (of nog?) staan.
Dit gebeurt de laatste tijd bij de DHL-bezorging altijd.

Gewenste Oplossing:

Gewoon bezorgen volgens de afspraak, aan de voordeur of bij de directe buren.

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van DHL

1 jaar geleden - Goedemorgen Peter, Bedankt voor uw melding. Dit is uiteraard niet de wijze waarop er bij DHL pakketten moeten worden geleverd. Ik zet graag een klacht voor u door zodat we dit met de Cityhub op kunnen pakken. Heeft u voor mij een aantal voorbeelden van zendingsnummers waarbij dit is gebeurd? Ik hoor graag van u. Met vriendelijke groet, Leonie DHL Parcel

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Peter Witteveenplein

1 jaar geleden - I.v.m. een nieuwe woning heb ik de laatste tijd veel via internet besteld. DHL-leveringen die recent niet juist zijn bezorgd zijn onder andere: JVGL06097547001003723347 3SLDL0012397274 3SLDL0012394996 CP433697660DE Ik hoop dat u ervoor kunt zorgen dat toekomstige bezorgingen wel juist worden bezorgd. Met vriendelijke groet, Peter

Reactie van de melder van de klacht Peter Witteveenplein

1 jaar geleden - Vandaag gebeurde het weer, het 'half-bezorgen'. Dit keer drie pakketjes voor mij, en eentje voor de buren van huisnummer 19H. De slechte bezorging van mijn pakketjes betrof vandaag de nummers JVGL05762596001788355191, JVGL06124598000078871095 en 3SBCS20616729.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 03 maart 2023 om 09:20 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Ik kan me heel goed voorstellen dat u dit vervelend vindt. Ik heb de klacht (casenummer: 18116072) voor u aangemaakt want dit is zeker niet onze manier van leveren. De klacht komt terecht bij de juiste city hub zodat de betreffende bezorger hier op aangesproken wordt. Bedankt voor het melden, zo kunnen wij er mee aan de slag! Excuus voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,
Lisa
E-care Customer Service

Peter Witteveenplein

Heeft op 11 maart 2023 om 12:32 geantwoord

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

Dit blijkt geen oplossing, het gebeurt telkens weer.
Vandaag, 11 maart, weer zo'n 'halve bezorging' door DHL, nummer 3SLRD0000025473. Het pakje is in de publieke hal op een zitbank neergelegd; teveel moeite om met de lift naar boven te gaan?
Geen telefonische waarschuwing, wel een email 'bezorgd bij u aan huis' wat dus niet klopt.
Beneden hadden buren zich inmiddels over het pakketje ontfermd en kreeg ik het door hen overhandigd; de klacht over deze slechte bezorging door DHL werd door deze mensen onmiddellijk herkend: Oh, DHL zeker....

Reactie van de melder van de klacht Peter Witteveenplein

1 jaar geleden - En ja hoor, op 15 maart opnieuw een pakket (3SLDL0012451652) op het bankje in de publieke hal gezet, samen met een pakket voor een buurman. Net als de vorige keren was ik gewoon de hele tijd thuis. Ik kreeg wel het 'uw pakket is bezorgd' mailtje, maar verder geen waarschuwing (niet aanbellen, geen telefoontje). Het ergste is dat op deze manier iedereen er met je DHL-pakje vandoor kan gaan, terwijl het slechte, onbehoorlijke service is aan zowel de verkoper als de koper.

Reactie van de melder van de klacht Peter Witteveenplein

1 jaar geleden - Nogmaals, er is niets opgelost al wordt dat wel beweerd. Vandaag 22 maart weer 6 pakketten via DHL op moeten vissen uit de openbare hal, waar op het bankje ook weer DHL-pakketten van andere bewoners van dit appartementencomplex stonden.

Reactie van de melder van de klacht Peter Witteveenplein

8 maanden geleden - Vandaag 26 juli zouden via DHL twee pakjes bezorgd worden, waaronder een router van Netgear, ter waarde van € 999,-. Voor ontvangst wordt daarbij door Netgear begrijpelijkerwijze van mij handtekening gevraagd. Het betreft de DHL-nummers JVGL06215313001882351520 en JVGL06234660298982. Ik bleef de hele dag thuis, vanwege mooi weer en in verwachting van de bezorging met open voordeur werkend op mijn computer daar direct achter. Niemand belt aan, en om 14.00 uur besluit ik maar eens naar de emails te kijken. Geheel ten onrechte wordt daar een schandalige smoes verkocht door een gemakzuchtige en hufterige bezorger: Wij troffen u niet thuis, maar geen nood, uw pakketjes zijn bezorgd bij de buren op 19M. Ik dus naar die buren aan het begin van de galerij - ik woon aan het eind daarvan - en aangebeld. Die buren zijn niet thuis, maar het blijkt even later daar ook niet te zijn afgegeven; de pakjes liggen weer eens beneden in de openbaar toegankelijke hal beneden op de bank! De DHL-bezorger is kennelijk te lui om met de lift naar boven te komen, en ook te lui om een galerij af te lopen. Ik vraag me nu af waarom ik de hele ochtend thuis heb zitten wachten op de bezorging, waarom Netgear een handtekening vraagt en niet krijgt, en wanneer er in de toekomst een gelukzoeker zich een door DHL in de hal gedeponeerd pakketje zal toe-eigenen. Ik ben niet de enige met deze klacht, en een van de buren betrapte recent een DHL bezorger op heterdaad bij een dergelijke dumping van te bezorgen pakketjes. De bezorger die hierop werd aangesproken bitste terug Ik krijg nooit klachten! en liep vervolgens lachend de deur weer uit. Kennelijk komt dit vervelend heerschap, ondanks al onze klachten, hier gewoon mee weg bij DHL. DHL heeft blijkbaar liever een brutale en onbetrouwbare bezorger dan dat ze een vervanger zoeken.

Alle klachten die gemeld zijn door Peter Witteveenplein