Klacht: parkeren chauffeurs in woongebieden zwolle

Jansen0212 op 01 augustus 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een klacht over het parkeergedrag van de chauffeurs van DHL in het postcode gebied 8022,omgeving
Borneostraat,Riouwstraat te Zwolle.
De chauffeurs parkeren de grote bussen in woonwijken, op plekken dat de bewoners geen plek voor zichzelf hebben en ook voor speeltuinen en ramen zodat de bewoners geen zicht meer hebben op hun kinderen en omgeving en zelf ook geen plek hebben dan.
wordt er wat van gezegd dan krijgen de bewoners een grote mond of dat ze het niet kan schelen , dat de bewoners geen zicht hebben op de speelplekken van de kinderen.
Ook de snelheid door de straten is onacceptabel ivm met de veiligheid van de bewoners.
Graag wil ik dat hier aandacht aan wordt besteedt, want volgens het gemeentebeleid mogen de bedrijfsbussen helemaal niet in de wijk geparkeerd worden maar op parkeerplaatsen bij de wijk ivm de grote van de bussen.

Mvg

de bussen op andere parkeerplaatsen parkeren zodat de bewoners er geen last van hebben en die zijn er zat net buiten de wijk

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

8 maanden geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw bericht. Begrijpelijk dat u hier melding van maakt. Graag zou ik een specifiek kenteken nummer (of meerdere) ontvangen, zodat ik deze klacht verder voor u op kan pakken. Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Maud DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht Jansen0212

8 maanden geleden - Beste, De volgende kentekennummers gaat het over, VPP-66-Z VGL-09-B, wil erbij benadrukken dat dit een gezamelijke klacht is waar veel bewoners zich aan ergeren in de Borneostraat, Soendrastraat , Sumatrastraat, Riouwstraat, en ook nog bij de gemeente nagevraagd, dat Deze bedrijfsbussen helemaal niet mogen staan in de wijk om te parkeren als ze het zicht hinderen en bewoners de auto zelf niet kunnen parkeren. We zijn echt benieuwd als bewoners wat jullie hier aan doen. Vriendelijke groet

DHL

Heeft op 01 augustus 2023 om 16:46 geantwoord

Goedemiddag Bart Jansen,

Hartelijk bedankt voor uw aanvullende informatie.

Met de opgegeven kentekennummers heb ik de manager van de chauffeurs kunnen traceren om te zorgen dat uw klacht in behandeling wordt genomen.
We geven geen terugkoppeling over de afhandeling , maar gaan uit van een betere situatie in het vervolg.
Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest,

Laura
DHL Parcel E-care

Jansen0212

Heeft op 08 augustus 2023 om 19:33 geantwoord

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Beste ,
De klacht wordt waarschijnlijk niet serieus genomen, want de overlast blijft en de bussen van de chauffeurs, blijven voor overlast zorgen en staan nog steeds geparkeerd in de wijk waar ze niet mogen staan,de bewoners kunnen niet fatsoenlijk de auto's kwijt en de chauffeurs hebben er gewoon maling aan en zetten DHL gewoon voor schut.
En blijkbaar wordt deze klacht dus niet serieus genomen door de vestigingsmanager en worden de chauffeurs hier niet op aan gesproken.
nogmaals het over de volgende kentekens.
De volgende kentekennummers gaat het over,
VPP-66-Z
VGL-09-B,
in de wijk indische buurt in zwolle,
borneostraat soendrastraat, riouwstraat.
De bewoners zijn het echt zat nu.
we zijn benieuwd wat u hier aan gaat doen nu.

Mvg

Alle klachten die gemeld zijn door Jansen0212