Klacht: Pakketten worden NIET aangebodenbeste n

[email protected] op 08 april 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Beste ,

Ik begrijpen 100% dat u met schuttingtaal geconfronteerd wordt , want als de bezorgers zelfs niet de meest elementaire correctheid , zijnde de pakketten daadwerkelijk AANBIEDEN , opbrengen is het echt wel enorm frustrerend om dan de zending die echt wel dringend is daardoor te moeten missen !

Er staat bij ons een bouwhek op de oprit omdat we enorm veel diefstallen ondervinden , maar dit bouwhek kan gewoon opzijgezet worden , en dan staat er een leveringskast op de oprit … dus zelfs al zouden er geen mensen aanwezig zijn kunnen de pakketten veilig achtergelaten worden ( Bpost “veilige plaats” , dit principe is héél eenvoudig en werkt dan ook perfect !)

Maar uw bezorger doet zelfs de moeite niet om UIT TE STAPPEN , ik zag de camionnette aankomen ,en weer terugdraaien , terwijl ikstomverbaasd sta te kijken … hij ziet het hek staan en draait gewoon terug , zonder uit te stappen ! En dat is NIET de eerste keer , vrees ik , want als er een pakket “verloren gaat” of in dit geval “geweigerd” wordt ( huh ?) en retour afzender gaat omdat de bewuste persoon geen zin heeft (of al teveel tijd verloor ?) en daarom zelfs niet uitstapt is het – raar maar waar – altijd dhl…

Er werd een bericht verstuurd dat Bpost zou leveren , dus was ik al gerust , omdat zij de “veilige plaats” kennen , en we dus de dringende onderdelen bijtijds zouden hebben … niet dus !

Want het volgende bericht was dan de “weigering” , en retourneringen naar de afzender !

Dan is het héél begrijpelijk dat mensen behoorlijk kwaad reageren , niet ?

ZOu het niet eenvoudig zijn om uw koerier te laten bewijzen (foto !!!) dat hij daadwerkelijk is uitgestapt en het pakket aanbood ? Ik was OP de oprit aan een wagen aan het werk toen ik dat zag gebeuren , zoiets verwacht je niet van een firma zoals dhl !!!

Minicarparts doen er niet veel moeite voor , en ik ben eens benieuwd of er nu op deze klacht een ernstig onderzoek volgt … ik betwijfel het alvast , hopelijk ben ik mis !

Dat ik dit pakket krijg !!! En dat een besteller tenminste toch de moeite doet om uit te stappen en het pakket in de leveringskast te leggen ipv zomaar door te rijden !

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

2 maanden geleden - Goedemorgen, Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend om te horen dat u het pakket niet heeft ontvangen. Ik verwacht dat de bezorger inderdaad heeft gedacht dat de woning niet bereikbaar was vanwege het bouwhek. Ik pak dit graag verder op. Zou u daarvoor het betreffende tracktrace-nummer willen sturen? Met vriendelijke groet, Danique DHL E-commerce E-care

Reactie van de melder van de klacht [email protected]

2 maanden geleden - JVGL05835061001542492605

Reactie van de melder van de klacht [email protected]

2 maanden geleden - Tot op vandaag 06/04 is er nog steeds geen duidelijkheid wat de chauffeur nu precies heeft gedaan … er werd geen briefje achtergelaten in de brievenbus , we weten ook nog steeds niet wat nu juist is gebeurd , eerst werd gemaild dat Bpost zou leveren (en vermits deze de “veilige Plaats” de leveringskast ! Kennen waren we gerust …) maar dan kwam een bericht van dhl dat de “levering vertraagd” is … daarna werd deze aangeduid als “geweigerd” , zéér sterk , vermits de chauffeur zelfs niet ter plaatse uitstapte … en “retour” naar afzender , die het pakket 4 dagen later nog steeds niet terugkreeg ( via China teruggestuurd ? ) kortom , een schoolvoorbeeld van hoe je als bedrijf je klanten definitief kwijtspeelt … dergelijke chauffeurs zijn blijkbaar geen zeldzaamheid , als we de klachten eens beginnen nalezen! Dhl zou hier véél strenger moeten tegen optreden , want dit gedrag is de reden waarom klanten wegblijven en voor concurrenten kiezen !

DHL

Heeft op 08 april 2024 om 08:56 geantwoord

[email protected]

Heeft op 08 april 2024 om 10:52 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bpost zegt net hetzelfde , “het pakket is overgedragen aan dhl” en zo schuift men de verantwoordelijkheid door ! Vandaag kregen we via Bpost een pakket uit Nederland, dat netjes in de leveringskast werd gezet …
Verschil :dit is een koerier die zijn werk deed .

Hetgeen ik nu van antwoord kreeg is het geknoei onbestraft laten , de afzender nogmaals verplichten om het pakket te versturen (en wees maar gerust , dat zal NIET met dhl zijn !!!) en ons twee weken achteruit te zetten door de incompetentie van een luie bezorger !
Is genoteerd , voir ons geen dhl meer !

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]