Klacht: Pakketten komen haast nooit aan.

op 23 mei 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Pakketten via DHL komen haast nooit aan. Heel vaakover geklaagd via DHL en via de bedrijven waar ik iets bestel. Bezorger verzint allerlij redenen. Niet thuis, verhuist, adres bestaat niet etc. 1 keer bezorger telefonisch gesproken die zijook dat hij het niet kon vinden. Post nl vindt het wel gewoon, zijn collega’s ook. Het probleem blijft echter. Het blijkt dat hij in het verkeerde dorp probeert te leveren. Nu ben ik ook leveringen kwijt. Heb ook nog nooit een kaart in de bus gehad dat de bezorger is langs geweest.

Voortaan zendingen netjes aan de deur geleverd. Uitzoeken waar de vermiste zendingen zijn.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

2 weken geleden - Goedemorgen,Bedankt voor uw bericht.Wat vervelend dat u zo'n negatieve ervaring met DHL heeft. Zou u mij een overzicht van traceernummers van de vermiste zendingen willen sturen? Dan kijk ik het voor u na!Met vriendelijke groet, Judith DHL Parcel Webcare

Reactie van de melder van de klacht Jan91

2 weken geleden - Hoi Judith,Bedankt voor je bericht. Ja ik wordt er echt hopeloos van. De laatste 3 x dat het fout ging zijn: JUN491599949030103828617 JVGL06137509973743022947 3SWLT0003286248De laatste in het lijstje (3WSLT......) is nu het vervelendst. Dit is een dure zending van amazon.de. De bezorger is zogenaamd diverse keren langsgeweest en heeft naderhand ingevuld het pakket bij pc snelservice de Lier te hebben bezorgd. Ik ben daar vandaag langsgeweest maar ze hebben niks ontvangen. Ik heb vandaag ook DHL klantenservice gebeld. Ze adviseerden het nogmaals bij de zender amazon.de aan te geven. Tot nu toe komt het nooit goed.

DHL

Heeft op 23 mei 2020 om 12:22 geantwoord

Goedemiddag,

Voor de zendingen zelf ben ik bang niet veel voor u te kunnen doen. De verzenders van deze pakketten hebben namelijk geen toestemming gegeven voor het opstarten van onderzoeken op verzoek van de ontvanger. Hiervoor moet ik u dus, zoals onze klantenservice al eerder heeft gedaan, doorverwijzen naar de verzenders van de pakketten.

Wat ik wel voor u gedaan heb is een melding uitzetten naar de leidinggevende van de bezorgers in uw postcode. Hierbij is aangeven dat u regelmatig problemen ervaart en er onterechte scans worden gegeven (zoals 'verhuisd'). Hiermee wordt uw adres extra onder de aandacht gebracht en hoop ik dat u dit soort dingen in de toekomst niet meer mee hoeft te maken.

Marlijn
Webcare DHL Parcel