Klacht: pakketjes worden niet bezogt

Dirk Nowee op 24 juli 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Al enige tijd worden de pakketen via DHL niet bezorgt. Via verschillende verzenders (binnen en buiten NL). Elke keer staan er redenen bij dat we niet thuis zijn en dergelijke.

Ik heb nog nooit een bezorger van DHL gezien in de wijk. Ik heb een videodeurbel en ook hier is geen registratie van een bezorger geweest op de zogenoemde datum en tijdstip dat we niet thuis zouden zijn.

Als we een klacht indienen (inmiddels al diverse klachten ingedient) krijgen we een slap antwoord dat ze de klacht registreren en dat we maar contact op moeten nemen met de verzender.

Vooralsnog krijgen we onze pakketen niet en moeten we iedereen aanschrijven en verzoeken om de bestellingen niet via DHL te versturen.

De andere bezorgdiensten hebben geen problemen om ons huis te vinden en uiteindelijk krijgen we gelukkig via deze weg wel onze bestellingen geleverd.

Het is alleen erg jammer dat DHL hier niks aan doet en dit erg veel stres en geregel oplevert.

Advies! geen DHL gebruiken!!!!!!!

dat de pakketten bezorgt worden

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

8 maanden geleden - Goedemorgen, Hartelijk dank voor uw bericht. Wat vervelend om te lezen dat pakketten zonder duidelijke reden steeds niet geleverd worden. Allereerst mijn excuses hiervoor. Bij uw laatste zending, zie ik echter geen niet thuis-melding staan, maar een melding dat het adres onbekend zou zijn. Aan ons is alleen nummer 58 doorgegeven, terwijl dit adres de toevoegingen A t/m H zou hebben. De bezorger heeft dus naar alle waarschijnlijkheid niet geweten waar precies te leveren en is in zo'n geval verplicht de zending retour afzender te sturen. Mochten er andere zendingen zijn die u niet heeft ontvangen en waarbij de toevoeging wel vermeld is, zou u ons dan hiervan het zendingsnummer door willen sturen? Dan kijk ik graag nog even mee en kan ik eventuele instructies wat betreft het adres doorzetten. Veel dank hiervoor alvast. Met vriendelijke groet, Lize DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht Dirk Nowee

8 maanden geleden - Als u goed kijkt ziet u dat de zending nogmaals is verzonden met een toevoeging. Dit maakt helaas geen verschil. De bezorger vertikt het helaas om hier langs te komen

DHL

Heeft op 24 juli 2023 om 11:06 geantwoord

Goedemorgen ! Ik begrijp hier uit dat ook die levering dus niet aangekomen is. Heeft u voor mij een zendingsnummer zodat wij hiervoor een duidelijke klacht kunnen doorvoeren naar het depot. De leidinggevende van de bezorger gaat in gesprek met de chauffeur. Ik ga er dan ook vanuit dat dit niet vaker meer zal voorkomen. Mijn oprecht excuus voor het ongemak.

Mitchel

Alle klachten die gemeld zijn door Dirk Nowee