Klacht: Pakketjes kwijtraken en niet willen helpen. Helemaal klaar met dit bedrijf

Danielbenhayon op 04 januari 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

DHL, het meest verschrikkelijke postbezorgbedrijf dat er is. De bezorgers zelf zeggen het me: het is een bende daar.

Wat is er gebeurd? Op 1 december heb ik een pakketje op laten halen om retour te sturen. Een tuintafelhoes bestemd voor Buitengoed by Kuehlkamp. Ik moest enkele dagen later ook een tuintafel retour sturen, naar VidaXL. Op 10 december stond de bezorger hier voor de deur om de tuintafel op te halen. Ik vroeg hem nog of dat wel naar VidaXL. De beste man sprak geen Nederlands, bromde wat, plakte een sticker op het pakket en nam het mee.

Enkele dagen later stond er opnieuw een bezorger voor de deur. Om de tuintafel op te halen. Vervolgens gaan uitzoeken en wat bleek: de bezorger die de tuintafel had opgehaald heeft het verkeerde retourticket er op geplakt, namelijk dat van de tuintafelhoes. Schijnbaar stond er nog een openstaande ophaalafspraak voor de tuintafelhoes. De bezorgers van DHL zijn nadien nog (7!) keer langs geweest om de tuintafelhoes op te halen.

Vervolgens begint het drama dat DHL heet. Ik probeer contact op te nemen met dhl om te uit te zoeken waar de tuintafel is. Maar omdat ik niet de verzender ben wil DHL mij niet helpen. Buitengoed by Kuehlkamp is de enige die ze willen helpen, ook al is de tuintafel niet van hen. Rond 19 december zijn zowel de hoes als tafel nog niet bij Buitengoed aangekomen. Zowel buitengoed, VidaXL als ik spreken dhl meerdere keren waarbij we heel duidelijk uitleggen wat fout is gegaan: dhl heeft twee pakjes met dezelfde track and trace code rondgaan. Zowel buitengoed, vidaxl als ikzelf hebben veelvuldig contact gehad met dhl. daarbij krijg ik steeds te horen dat ze mij niet mogen helpen, want ik ben de consument. VidaXL wordt niet geholpen, want zij zijn volgens het verzendlabel van DHL niet de verzender. Dus alles komt aan op buitengoed. Nu hebben de mensen van Buitengoed heel fijn geholpen waar ze kunnen.

vervolgens komen we na de kerst. De pakjes zijn allebei nog steeds niet terecht en zijn kwijt. Dhl geeft aan dat we na vrijdag 30-12 een claim in kunnen dienen. Ik heb daarbij specifiek gevraagd of dat dan voor allebei de pakjes kan: ja meneer, ik heb de collega van de backoffice gesproken en dat kan voor beide pakjes. Ik zou na vrijdag een mail krijgen met daarin de informatie hoe ik de claim kan indienen. Hoe vervelend de hele situatie, dit vond ik wel redelijk. DHL maakt namelijk in eerste instantie de fout door een verkeerd label op het pakje te plakken en vervolgens ook nog het pakje kwijt te raken. De enige logische en rechtvaardige oplossing is dat DHL voor de ontstane schade opdraait. Niet lang na dat telefoongesprek ontving ik een mail van de backoffice over het onderzoek wat loopt en de claim. Door die mail kreeg ik al het gevoel dat het niet goed gaat: anders dan zowel buitengoed als ikzelf met Dhl hebben besproken wordt er niet gezocht naar 2 pakjes. Ik heb daarop gemaild met nogmaals het verhaal en of ik ook voor de tuintafel een claim kan indienen. Daarop krijg ik de reactie die ik al vreesde: Dhl zocht alleen naar de hoes, alleen daarvoor kan een claim in worden gediend en ook nog eens alleen door Buitengoed.

Telefonisch contact gehad met de klantenservice, want ik wil iemand spreken die me kan helpen. Dat meisje kan me niet helpen en doorverbinden naar de backoffice die dit behandelt of naar een manager doen ze niet. Dus niemand kan me helpen: dat klopt. Fijn, dan wil ik een klacht indienen: we hebben geen klachtenservice zegt het meisje doodleuk. Dus wat als ik een klacht wil indienen: dat kan bij de persoon die je aan de lijn hebt en die beoordeelt de klacht. Met andere woorden: de persoon die mij om te beginnen al niet kan helpen en waardoor ik een klacht wil gaan indienen beoordeelt en behandelt mijn klacht? Dat staat je netjes DHL!

Dus conclusie: Dhl maakt een fout, raakt het pakje kwijt en als klant kan je in de stront zakken. een oplossing: die bieden we niet bij DHL. Ik heb werkelijk nog nooit zulke slechte service meegemaakt. DHL moet zich echt diep, diep kapot gaan schamen voor deze wanstaltige klantbenadering.

Onlangs was er weer een bezorger van DHL om de tuintafelhoes te halen. Hij was al vier of vijf keer langs geweest. Ik besprak met hem wat er aan de hand was en zijn reactie sprak boekdelen voor me: meneer, het is een grote teringbende. En een bende is het, schandalig!

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als DHL eindelijk een oplossing biedt en ofwel de tuintafel eindelijk vindt, ofwel de schade voor het kwijtraken van de tuintafel vergoed

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 jaar geleden - Goedendag, Bedankt voor uw bericht. Hartelijk dank voor het melden van uw klacht. Wat ontzettend vervelend om te lezen dat de pakketten nog steeds niet terecht zijn. We kijken graag met u mee. Heeft u voor ons de zendingsnummers? Deze nummers beginnen vaak met JVGL, 3S, JUN, JJD of CY. Met vriendelijke groet, Jim DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht Danielbenhayon

1 jaar geleden - Ja inderdaad heel vervelend. Het gaat om zendingnummer: JVGL05923982660555320. En het gaat dus om twee pakketten met dit zendingsnummer: dit nummer is zowel op de tuintafelhoes geplakt die op 1-12 is opgehaald (en waar dit nummer ook voor bedoeld was), maar ook op de tuintafel die op 10-12 is opgehaald en waar dit nummer niet voor bedoeld was.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 04 januari 2023 om 10:10 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht. Ik ben er voor u ingedoken en ik zie inderdaad dat er enige miscommunicatie is ontstaan betreffende de situatie. Waarvoor mijn excuses. Ik zie dat de case nog bij de backoffice ligt.

De backoffice neemt deze week nog telefonisch contact met u op. U kunt dit dan direct met de backoffice verder oppakken in plaats van met onze klantenservice. Mijn welgemeende excuses voor dit ongemak!

Met vriendelijke groet,

Dani
DHL Parcel E-care

Danielbenhayon

Heeft op 04 januari 2023 om 10:25 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ik vraag al weken of iemand van die backoffice contact met me kan opnemen, maar tot op heden niet gebeurd. Dit is geen oplossing en hier ben ik dan ook niet tevreden mee

Reactie van de melder van de klacht Danielbenhayon

1 jaar geleden - En uiteraard, zoals ik al verwachtte, komt DHL de afspraak niet na. Via de mail weer hetzelfde antwoord zonder oplossing. Geen telefonisch contact, niets.

Alle klachten die gemeld zijn door Danielbenhayon