Klacht: Pakketje niet leveren, geen nette oplossing

Hablo op 17 januari 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Voor mijn vaderdag 2023 zou ik een Hugo Boss jas krijgen (via marktplaats) maar tot op heden niks.
Telkens een ander antwoord en/of beloftes. Nu blijkt het pakketje niet door het DHL ophaalpunt te zijn ingecand (deze hebben mij dat schriftelijk aan mij gemeld) en het pakketje zwerft nog steeds rond.
Pas in na maanden krijg ik met moeite een vergoeding van 6,80. Raar, terwijl ze fout op fout maken, nauwelijks ergens op reageren en zich alleen maar verschuilen over hun leveringsvoorwaarden.

Dus ongeacht de fouten en beloftes doen ze niks!!!! Net als het niet meer reageren op mails.

Gewenste Oplossing:

Het aankoopbedrag van de jas terug. (Waarom heb ik dan 3 tot 4 keer het aankoopbedrag moet doorgeven aan hun??)

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

10 maanden geleden - Goedemorgen Hablo, Hartelijk bedankt voor uw bericht. Heel spijtig dat uw bestelde jas niet is gevonden tijdens het onderzoek dat blijkbaar is aangevraagd. Met Marktplaats wordt overeengekomen wat de vergoeding is voor een niet te traceren pakket. Voor meer informatie kan ik u alleen aanraden om te reageren op de laatste door DHL gestuurde mail. Of het zendingsnummer met uw postcode en huisnummer te delen om de zending na te kunnen kijken. Alvast bedankt voor de te nemen moeite en excuses voor het ondervonden ongemak. Met vriendelijke groet, Laura DHL eCommerce E-care

Reactie van de melder van de klacht Hablo

10 maanden geleden - Bedankt voor uw reactie, echter heeft u mijn bericht niet (goed) gelezen. Ten eerste wordt er van alles gezegd en beloofd. Zeker omdat het pakketje door de DHL punt verkeerd is behandeld en retourgenomen is. Ten tweede dat ik dus schrijf dat ik geen antwoord op mijn mails van jullie krijg. We praten over een pakketje van 10 juni 2023. Dossiernummer 19724335

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 17 januari 2024 om 17:02 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedendag,

Bedankt voor het nummer.

Ik zie dat wij het onderzoek hebben afgerond en dat u een vergoeding heeft ontvangen.

Op uw claim zijn de Algemene Vervoerscondities (AVC) van toepassing. Deze wetgeving schrijft bij schade of vermissing een beperkte vergoeding per kilo voor. Zo zorgen we dat wegtransport voor iedereen toegankelijk en betaalbaar blijft.

De keerzijde hiervan is dat de vergoeding voor een onverzekerde zending laag uit kan vallen. Ik kan me voorstellen dat dit een teleurstelling is.

Onze excuses voor het ongemak.

Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Jim
DHL eCommerce E-care

Hablo

Heeft op 17 januari 2024 om 18:20 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

DHL zet de zaak op opgelost. Ze mogen fouten maken bij het leven, afspraken en beloftes niet nakomen, etc... Het maakt toch niet uit, want ze beroepen zich altijd dat de klant de rommel die ze maken moeten betalen. Goede manier van lucratieve bedrijfsvoering en voor jezelf een vrijbrief creëren om spullen achter te houden en een paar keer per jaar magazijnverkoop te doen.

Wat doet DHL:

Luisteren --> NEE
Oplossen --> NEE
Afspraken nakomen --> NEE
Beloftes nakomen --> NEE
Reageren op mails --> Nauwelijks
Klantvriendelijk --> NEE
Voorlezen uit eigen werk --> JA

Misschien kan ik beter klanten en bedrijven voorlichten, waarom ze beter NIET met DHL in zee moeten gaan.

Alle klachten die gemeld zijn door Hablo