Klacht: Pakketje afgeven

Freek Hofland op 25 november 2022 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vandaag 2 pakketjes bij mij thuis bezorgd, keurig binnen het tijdsslot. De klacht gaat over de bezorger, hij belt bij mij thuis aan, legt de pakketjes voor de deur en gaat direct weg. Vervolgens zie ik hem dit ook bij 2 andere huizen doen. De bezorger aangesproken dat hij moet wachten na het aanbellen op de bewoner. Hij zegt dat hij mij beneden zag zitten, wat een leugen is, omdat ik boven was… zijn neus begon nog net niet te groeien als die van Pinokkio.

Wat nou als er niemand thuis was? Liggen er 2 pakketjes voor de deur (waarde bij elkaar 300 euro).. Loopt iemand anders langs en neemt die de pakketjes mee… en hij vinkt mijn adres af als bezorgd… Dit is een waardeloze service op deze manier, en wij zijn niet de enige in de wijk die hiermee te maken hebben.

Bezorgers moeten blijven staan totdat bewoner open doet, anders eventueel bij de buren en anders naar een servicepunt brengen.

Jammer dat het zo gaat, want de pakketjes zijn altijd op tijd.

Gewenste Oplossing:

Als de bezorger gewoon blijft staan totdat iemand open doet, of anders bij de buren afgeven. Zijn die er ook niet, dan naar een ophaalpunt brengen in de buurt waar ik het kan halen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 week geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw bericht. Hartelijk dank voor het melden van uw klacht. Pakketten onbeheerd achterlaten voor de deur is natuurlijk absoluut niet toegestaan en ook nog eens gevaarlijk in verband met schade en diefstal! Ik zou hier een klacht van kunnen maken en deze doorsturen naar de cityhub manager. Hij/zij zal dit verder serieus gaan bespreken en oppakken met de bezorger. Heeft u voor ons het zendingsnummer? Dit nummer begint vaak met JVGL, 3S, JUN, JJD of CY. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Jim DHL Parcel E-care

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 25 november 2022 om 10:58 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Enige tijd geleden verzochten wij u om aanvullende informatie, zodat wij uw klacht in behandeling kunnen nemen. Tot op heden hebben wij nog niets van u vernomen. Om deze reden gaan wij ervan uit dat uw vraag inmiddels is beantwoord. Is dit niet het geval? Neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice. U kunt telefonisch (€1,- per gesprek: 0900 222 21 20) en via de live chat contact opnemen.

https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/support

Met vriendelijke groet,

Jim
DHL Parcel E-care

Alle klachten die gemeld zijn door Freek Hofland