Klacht: Pakketje 2e keer kwijt.

zitavdende op 12 juni 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Sinds 6 mei ben ik al bezig met het verzenden van een pakketje. Bij de eerste zending heb ik vooraf TWEE keer met een DHL medewerker gesproken om te vragen of ik de juiste label had aangemaakt, dit werd mij twee keer verzekerd. Echter bleek er toch iets fout te zijn gegaan, want het pakketje eindigde op een DHL parcelshop in Amsterdam (Verkeerde label?). Mij is toen beloofd dat ze er spoed achter zouden zetten om het pakketje weer z.s.m naar mij te retourneren. Helaas raakte het pakketje toen onderweg ook nog even kwijt, waardoor ik het pas op 1 Juni weer heb ontvangen!
Nu dacht ik: Het kan een keer gebeuren dat het pakketje vertraging etc. heeft. Maar goed hoe groot is de kans nou dat het een tweede keer gebeurd bij hetzelfde pakketje. Ik geef het gewoon nog een kans! Helaas was dat geen slimme keuze zo blijkt, want op 1 juni heb ik het pakketje gelijk weer opnieuw verzonden. En helaas is er vanaf 2 juni niets meer te zien. Ik heb nu sinds 7 juni zes keer klantenservice gebeld, maar zij kunnen ook niets zien of doen werd er gezegd. De boodschap van vorige week was \\\”Het wordt gewoon even afwachten tot deze weer boven water komt\\\”. Na 10 dagen wachten, ben ik ervan overtuigd dat er nu vanuit DHL moet worden gezocht naar dit pakketje.
Er zitten schoenen in wat naar sneaker district terug moet, zowel sneaker district als ik hebben geen boodschap aan \\\”Jullie kunnen zien dat het bij DHL ligt en niet bij de verzender. Sneaker district mag met ons contact opnemen hierover\\\”. Ik had ze beter zelf vanuit Rotterdam naar Amsterdam het pakketje kunnen brengen.

Nu krijg ik net een mail van de backoffice dat het pakketje nog steeds niet terecht is. Ik moet aan claim indienen. ECHTER, kwam het er op neer volgens de klantenservice dat ik EN mijn sneakers niet terug krijg EN het bedrag van 140,- niet.

Gewenste Oplossing:

Of mijn pakketje terug, dan breng ik ze zelf naar Amsterdam OF het bedrag van 140,- vergoed krijgen.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 12 juni 2017 om 15:30 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,
Bedankt voor uw bericht.
Na onderzoek is gebleken dat uw pakket helaas niet te achterhalen is en heeft mijn collega gevraagd de zending te claimen. U kunt dit doen via: https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier/service/faq/hoe-kan-ik-een-claim-indienen-restitutie-aanvragen.
Excuses dat het zover heeft moeten komen. Dit hadden wij het liefste ook niet gezien. Mochten we u verder nog kunnen helpen dan horen we dit graag.
Met vriendelijke groet,
Lea
DHL Parcel Webcare

Reactie van de melder van de klacht

7 jaren geleden - Bij status staat opgelost? Maar wat is er precies opgelost als ik vragen mag? Met vriendelijke groet, Zita van den Ende

zitavdende

Heeft op 12 juni 2017 om 18:21 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Goedendag Lea,

Onderaan van mijn bericht staat

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Nu krijg ik net een mail van de backoffice dat het pakketje nog steeds niet terecht is. Ik moet aan claim indienen. ECHTER, kwam het er op neer volgens de klantenservice dat ik EN mijn sneakers niet terug krijg EN het bedrag van 140,- niet.\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"

Uiteraard heb ik gelijk de claim ingevuld en verstuurd. Maar wat heb ik nou eigenlijk aan die claim? Uw collega gaf zojuist aan, telefonisch, dat ik EN mijn sneakers niet terug krijg EN mijn 140,- kwijt ben. Dus ik kan claimen wat ik wil, alleen krijg ik er niets mee terug?

Ik had niet verwacht dat het een tweede keer mis zou gaan, maar nu gaat het zo mis dat niemand weet waar het pakket is.

Met vriendelijke groet,
Zita van den Ende

Alle klachten die gemeld zijn door