Klacht: Pakketbezorger weigert pakketje bij de apartementvoordeur af te geven in een woontoren.

Theo918918 op 06 januari 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Pakketbezorger weigert pakketjes voor de deur af te zetten in een nieuwe woontoren (30 verdiepingen hoog) met 3 goed functionerende liften.

Geeft telkens aan (inmiddels al 5 keer) dat het niet de bedoeling is, ondanks dat alle andere pakketbezorgers, ook DHL zelf, wel echt tot de voordeur komen met pakketen die niet door de brievenbus kunnen.

Het voornaamste argument was iets met 145 meter hoogte (geen idee wat hij hiermee bedoelde) en dat hij het werk al 7 jaar lang zo doet. Zijn eigen naam wilde hij niet geven toen ik daar om vroeg.

Hier is al een klacht over ingediend met refnr. 1094154 op klacht.nl. Het is dus nog steeds niet opgelost. De Track Trace van het pakket waar dit weer is gebeurt is 3SZAL020869979

Gewenste Oplossing:

Graag hier per direct verandering in brengen of de meneer die al 7 jaar het werk zo doet erop wijzen dat dit echt niet kan. Meneer staat bij de intercom een half uur tot een uur mensen te bellen om naar beneden te komen voor hun pakket. Als men dan de deur naar de liften voor hem open doet (via de intercom) weigert meneer naar boven te komen en laat een niet-thuis-briefje in de birevenbus. De liften werken snel en goed, de huisnummers staan duidelijk aangegeven met de desbetreffende verdieping en er zijn geen hinders/obstakels in de gangen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 jaar geleden - Goedemiddag mijnheer Dimitrov, Hartelijk bedankt voor uw bericht, waarin u aangeeft dat de chauffeur weigert een pakket te leveren aan de deur van de geadresseerde. Na controle van zendingsnummer 3SZAL020869979 laat ons systeem een levering zien op het gewenste adres. Kunt u aangeven of dit pakket onbeheerd is achtergelaten en waar het dan is aangetroffen? Dan kunnen we een concrete klacht doorsturen naar de manager van de bewuste chauffeur. Alvast bedankt voor de moeite en met vriendelijke groet, Laura DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht Theo918918

1 jaar geleden - Het pakket is niet op het adres afgegeven. Zoals hierboven te lezen is belt meneer onderaan de woontoren bij iedereen aan om naar beneden te komen. Als men de deur open doet of vraagt of hij het gewoon bij de voordeuren wilt afgeven zegt hij heel stellig 'Nee'. De enige manier om het pakket, waar je natuurlijk op zit te wachten, te krijgen is om naar hem toe te komen. Hij laat het 'onbeheerd' achter als men aan hem vraagt het bij de liften te plaatsen. Los van of de pakketen wel of niet onbeheerd worden achtergelaten kan het toch niet zijn dat de pakketen nooit officieel bij de voordeuren aankomen? De liften werken prima en het gebouw is niet dusdanig hoog dat dit niet kan/mag. Hoe lossen we dit nu op?

DHL

Heeft op 06 januari 2023 om 16:02 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Wat vervelend om te horen dat je pakket niet is geleverd bij de voordeur. Ik ga hier direct een klacht over doorzetten. De bezorger zal dan worden aangesproken door zijn leidinggevende. Ik ga er dan ook vanuit dat het niet nogmaals zal voorkomen! Mocht dit onverhoopt toch nogmaals voorkomen? Neem dan gerust weer contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Nino
DHL Parcel E-care

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Theo918918