Klacht: Pakket zonder aanbieding direct retour afzender

Ineke1964 op 19 november 2022 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op verzoek van de ontvanger het pakket naar een servicepunt gestuurd. Tot mijn stomme verbazing blijkt het pakket meteen naar mij terug gestuurd te zijn zonder afleverd te zijn op het punt (geen pakketautomaat). Nu komt het dus terug, afzender boos en ik moet het weer ophalen, opnieuw labelen, verzendkosten voorschieten en dan maar hopen dat dhl dit terug betaald. Waarom wordt het pakket niet naar een ander punt in de buurt gebracht? Of was de bezorger te lui en is helemaal niet op het pakketpunt geweest? Ook slecht voor het milieu en veel werk voor iedereen omdat het weer opnieuw verzonden moet worden. Graag antwoord op deze zeer vreemde manier van doen.

Gewenste Oplossing:

Ik heb het en der gelezen dat dit soms een normale manier van doen is voor DHL. Ik zou graag uitleg hebben waarom het meteen terug gezonden wordt en niet op een ander punt in de buurt wordt aangeboden. Het was Amsterdam dus het zit vol met servicepunten in het centrum. Het is niet dat de bezorger daar kilometers voor moet omrijden. Ik vind het getuigen van grote gemakzucht. De klant is zeker geen koning bin DHL….

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 19 november 2022 om 11:36 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht.

Hartelijk dank voor het melden van uw klacht. Wat ontzettend vervelend om te lezen dat het pakket retour is gekomen. Ik zie dat het pakket retour is verzonden omdat wij het niet hebben kunnen leveren bij het servicepunt. In de meeste gevallen gaat het dan inderdaad automatisch naar een ander servicepunt in de buurt. Ik ben bang dat dit niet mogelijk was waardoor het meteen retour is verzonden. De exacte reden is helaas voor ons onduidelijk.

Ik zie dat er contact via de chat is geweest en u een casenummer en de restitutie link heeft gekregen om de verzendkosten verder met ons op te pakken.

Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Jim
DHL Parcel E-care

Ineke1964

Heeft op 22 november 2022 om 22:35 geantwoord

Het is nu 22 november en het pakket is nog steeds niet retour, op de 18e gescand en daarna is er niets meer gebeurd. Waar blijft het?? Ook nog geen vergoeding van de kosten trouwens en een boze en ongeduldige ontvanger. De klant is echt geen koning bij jullie. En na mijn vorige reactie ook maar geen antwoord meer gehad van jullie, waardeloos.

Alle klachten die gemeld zijn door Ineke1964